Генеральний директор-художній керівник Львівської національної опери Василь Вовкун серед членів журі престижної Європейської премії з оперної режисури

Нещодавно Львівська національна опера в особі генерального директора-художнього керівника Василя Вовкуна та фахівця з міжнародних відносин Остапа Громиша взяла участь у фіналі Європейської премії з оперної режисури, що проходила у Бірмінгемі (Велика Британія).

Василь Вовкун поділився враженнями від конкурсу, роботи у складі членів журі та про проєкт постановки переможця Лоренцо Понте:
“Що два роки під егідою асоціації “Opera Europa” проводиться конкурс молодих режисерів на постановку опер відомих композиторів, ювілей яких відзначається під егідою ЮНЕСКО. У нашому випадку йшлося про 300-річчя від дня народження чеського композитора Бедржиха Сметани, а зокрема його опери “Дві вдови”. Вперше Україна, а саме – Львівська національна опера в особі генерального директора-художнього керівника Василя Вовкуна, була запрошена до участі у цьому проєкті як член журі.

Ця подія стала для нас значним досвідом і великою честю, адже до участі були запрошені відомі театральні діячі з Німеччини, Італії, Чехії, Великої Британії. Цікавим був формат події, специфіка її проведення. Конкурс проходив у три тури: перший відбувався онлайн, другий – у Німеччині, у період весняної конференції асоціації “Opera Europa”, а фінал – у Бірмінгемі, що у Великій Британії.

Зокрема, останній тур передбачав, що режисер, маючи в розпорядженні професійних виконавців і групу людей, які є волонтерами та не працюють в театрі, повинен був за визначений час поставити уривок з опери “Дві вдови” Б.Сметани. Ми ж мали можливість спостерігати за тим, як вони працюють та як відбувається творчий процес. Дуже цікаво було також, як роботу режисера оцінювали виконавці, волонтери, і звісно ж – члени журі.

Переможцем став італійський режисер Лоренцо Понте. У жовтні-листопаді наступного року він поставить оперу “Дві вдови” у Чехії, власне звідки походить Бедржих Сметана, і в Україні – у Львові. Родзинкою постановки Лоренцо є те, що вона є зразком імерсивного театру, тобто передбачає участь глядачів у самій опері. Також маю надію, що цей проєкт Лоренцо Понте згодом ввійде в репертуар Львівської національної опери.
Режисер дуже прагне приїхати в Україну. Вірю, що надалі між нами виникне тісна співпраця, адже молодь зараз має сьогодні доволі цікаві ідеї, які перегукуються та цілком вписуються у нашу творчу програму “Український прорив”. Зокрема, йдеться про те, щоб опера була не музейним експонатом, а плекала актуальні сучасні ідеї та рефлексії. Тому вважаю, що така співпраця стала б для нас дуже важливою і цікавою!”