Наталія Дацько

Мецо-сопрано

Народна артистка України

Освіта, трудова діяльність та репертуарні партії

Після закінчення Львівського державного училища імені С. Людкевича (клас бандури викл. Г. Гальчак), навчалася на вокальному факультеті Львівської державної консерваторії імені М. Лисенка (клас проф. П. Кармалюка). Ще студенткою здобула перемогу на Міжнародному конкурсі імені Марії Каллас в Греції (1987). 1988 р. стала лауреаткою престижних конкурсів в Італії – імені Етторе Бастіаніні та «Вердіївські голоси».

У 1987-1989 рр. стажувалася в Італії: у Вищій вокальній школі при театрі «Ла Скала» (La Scala) в Мілані та у Музичній академії Карло Бергонці в Буссето. У 1989 р. дебютувала на сцені театру опери та балету в м. Енцхеде (Нідерланди) в опері Дж. Верді «Трубадур» (партія Леонори).

1990-1993 рр. – солістка театру опери та балету м. Грац (Австрія).

З 1994 р. активно концертує в різних країнах світу – в Італії, Росії, Болгарії, Україні, Молдові, Словаччині, Німеччині, Швейцарії, США, Іспанії, Португалії. З 1995 р. – постійна учасниця фестивалів «Ірина Архипова представляє…», які відбувалися в різних містах Росії, а також ювілейних концертів, присвячених Ірині Архиповій (Москва, 2000, Челябінськ, 2005) та Марії Бієшу (Кишинів, 2001).

1998-2005 рр. – солістка опери Єкатеринбурзького театру опери та балету (Росія). У 2002 р. нагороджена премією та срібною медаллю Міжнародного музичного фонду Ірини Архіпової «За видатні заслуги в галузі музичної культури».

З 2007 р. – солістка опери Львівського національного академічного театру опери та балету імені С. Крушельницької.

Надзвичайно широкий діапазон голосу дозволяє співачці виконувати твори як сопранового, так і мецо-сопранового репертуару.

Провідні оперні партії, які виконувала на різних сценах світу: Алкід (Д. Бортнянський «Алкід»), Донна Анна (В. А. Моцарт «Дон Жуан»), Естрелла (Ф. Шуберт «Альфонзо і Естрелла»), Єлизавета, Ульріка, Амнеріс, Леонора і Азучена (Дж. Верді «Дон Карлос», «Бал-маскарад», «Аїда», «Трубадур»), Тоска (Дж. Пуччіні «Тоска»), Сантуцца (П. Масканьї «Сільська честь»), Марія, Тетяна, Ліза (П. Чайковський «Мазепа», «Євгеній Онегін», «Пікова дама»), Земфіра (С. Рахманінов «Алеко»), Одарка ( С. Гулак-Артемовський «Запорожець за Дунаєм»).

Серед камерних форм у репертуарі співачки – твори Й. С. Баха, Г. Ф. Генделя, Дж. Каччіні, А. Вівальді, А. Кальдара, Г. Персела, Ф. Обрадорса, Ф. Дуранте, А. Скарлатті, А. Бойто, Г. Доніцетті, Дж. Россіні, Ф. Мендельсона, Ф. Шуберта, Р. Шумана, А. Понк’єллі, А. Каваллі, К. Сен-Санса, Ж. Оффенбаха, Ж. Бізе, М. де Фалья, С. Франка, Р. Штрауса, Г. Малера, О. Верстовського, М. Глінки, О. Даргомижського, А. Аренського, О. Варламова, М. Яковлєва, А. Рубінштейна, Ю. Фаліка, В. Задерацького, М. Лисенка, Д. Січинського, С. Людкевича, В. Барвінського, Я. Степового, Ф. Надененка, А. Штогаренка, П. Майбороди, І. Шамо, обробки українських народних пісень.

На сцені театру виконувала такі партії:

Орфей – «Орфей і Еврідіка» К. В. Глюка 

Амнеріс – «Аїда» Дж. Верді

Азучена – «Трубадур» Дж. Верді

Ульріка – «Бал-маскарад» Дж. Верді

Партія мецо-сопрано у Реквіємі Дж. Верді

Стара жінка – «Страшний двір» С. Монюшка

Марта – «Іоланта» П. Чайковського

Лючія – «Сільська честь» П. Масканьї 

Терпилиха – «Наталка Полтавка» М. Лисенка

Настя – «Украдене щастя» Ю. Мейтуса

Йохаведа – «Мойсей» М. Скорика

Мачуха – «Попелюшка» А. Спадавеккіа