Балет

KNOW YOURSELF

Modern ballet
Duration 0 годин, 0 хвилин

KNOW YOURSELF

Балет
Duration 0 годин, 0 хвилин

Lviv National Opera presents for the first time the long-awaited ballet premiere dedicated to the 300th birth anniversary of the great philosopher Hryhorii Skovoroda. You will enjoy a unique performance that combines modern choreography, choral singing and acrobatic art. The synthesis of electronic music and an original video projection will give a new interpretation of Skovoroda’s ideas.

 Creators: The idea, libretto and staging – Vasyl Vovkun Chief choreographer – Vadym Prokopenko (Kyiv) Composer – Dmytro Danov Choirmaster – Vadym Yatsenko Costume designer – Zhanna Maletska Video designer – Oleh Kindrativ Lighting designer – Oleksandr Mezentsev Ballet répétiteurs – Ihor Khramov, Tamara Levytska Project manager – Vasyl Vovkun

Directors

Author of the idea, libretto and director

Ballet master of the revival

Choir master

Costume designer

Video projection artist

Officials and performers

Сковорода І

Сковорода ІІ

Artur Kokoev

Dmytro Kolomiets

Учні

Andriy Havrin

Matvij Wilczynskyi

Oleksandr Golovytskyi

Kostiantyn Hulay

Ruslan Dynia

Оleksandr Zamlynnyi

Maksym Kadykalo

Oleg Laska

Yuriy Martyn

Kostyantyn Srochko

Volodymyr Sudomliak

Ilya Ustynenkov

Богдан Ключник

Ті, що хочуть піднятися вище (повітряні гімнасти)

Андрій Торохтій

Ілля Нічкало

Ті, що розганяють оману

Сергій Григоренко

Василь Шеремета

Юрій Степан

Гончар

Іван Керч

Читець

Petro Radeyko

Камерний чоловічий хор

Камерний чоловічий хор

Short Description

До трьохсотлітнього ювілею українського філософа Григорія Сковороди, Львівська національна опера презентує модерний балет «Пізнай себе».

Наші витоки і сучасність, початок і кінець, народження і смерть, добро і зло, – сучасна постановка Василя Вовкуна, є квінтесенцією ідей та думок великого мислителя й демонструє, наскільки актуальними та позачасовими вони є.

Щоб робити добро іншим і відганяти від них зло, людина, за Сковородою, має пізнати добро та зло в собі навчитися переборювати зло. Істинне щастя людини – у ній самій, воно не в почестях, а в задоволенні найнеобхідніших потреб, тому треба намагатися досконало ПІЗНАТИ СЕБЕ і заволодіти цим щастям.

«Пізнаючи себе і навколишній світ, – вважає філософ, – людина самостверджується, розвиває свої природні нахили і здібності, обирає свій шлях і усвідомленою й «сродною» працею виконує своє земне призначення».

Дійство «Пізнай себе!» складається з чотирьох новел та творить воєдино наче монодичний твір, рух у колі за Сковородою:

· Роздвоєність особистості
· Пізнання себе через пізнання світу
· Пізнання свободи та обов‘язку
· Пересотворення у божественний вимір

Кожна новела, ніби соти у вулику, має подібну форму та доповнює одна одну за своєю суттю та змістом. Всіх їх також об‘єднує образ Гончара та гончарний круг. Він крутиться наче Земля, народжуючи із глини на очах глядача горщик за горщиком – нові покоління людей, сутність яких є незмінною, оскільки «весь світ, за Сковородою, складається із двох натур: одна видима, друга невидима. Видима зветься жива істота, а невидима – Бог. Ця невидима натура все живе проходить і утримує, скрізь завжди є, була і буде».

«Невидима натура» в дійстві – це сценографічне «недремне око», через яке відображається Всесвіт.

Невіддільним художнім образом всього дійства є музика Дмитра Данова. Театр вперше звертається до її нової форми – електронного звучання.

Найвиразнішими прикметами сковородинівського «барокового стилю», вважає Дмитро Чижевський, є антитетичність (поєднання протилежностей) і символізм. Саме вони стали основою для побудови новелістичної форми дійства.

Кожна із новел розпочинається давнім монодичним (одноголосним) церковним хоровим піснеспівом, містить тексти Григорія Сковороди, які супроводжує музика та відеоряд, що втілює вічність незбагненного і невидимого. Також у новелах представлені людські істоти, де одні прагнуть відірватись вище від землі та загалу, а інші – розганяють фальш та оману в часі і в просторі.

Кожна частина дійства закінчується хореографічною новелою, лейтмотивом якої є слова філософа:
«В цьому цілому світі я бачу два світи, що один світ утворюють. Світ видний та невидний, живий та мертвий, цілий та розпачливий… Отож, світ у світі є то вічність у тлінні, життя у смерть, пробут у сні, світло у тьмі, у брехні правда, в печалі радість, у одчаі надія».