“З концертової оперової Дзеркальної Зали”
Черговий концерт у розкішній Дзеркальній залі Львівської Опери, що відбувся 21 квітня 2018 року, справив незабутнє враження. Чудовий дует двох висококласних музикантів: Євгена Кострицького (скрипка) та Катерини Куликової (фортепіано) подарув слухачам низку камерно-інструментальних композицій, серед яких були дослівно шедеври світової класики: відома трагедійно-піднесена і афектовна “Чакона” (за етимологією – сольний іспанський танець над померлим) Антоніо-Томазо Віталі – яскравого майстра італійського бароко; одна зі заменитих рафінованих Сонат для скрипки і фортепіано (К 301) геніального класициста Вольфганга-Амадея Моцарта, а також віртуозний «Вальс-каприз» раннього романтика Франца Шуберта в опрацюванні іменитого скрипаля Давіда Ойстраха. Завершила композицію монументальна пізньоромантична Соната для скрипки і фортепіано ор.1 австрійського композитора Йоганеса Брамса – один з кращих зразків психологічної драматичної лірики. Цей твір про трагічне кохання, адже відомо, що Брамс – зовсім молодим хлопцем – закохався у знамениту красуню-піаністку Клару Вік – дружину композитора Роберта Шумана. Йоганес проніс це палке та нерозділене почуття крізь все життя, присвятивши своїй пасії безліч творів, але так і не отримав ствердної відповіді. І той, хто знайомий з вишуканою повістю французької письменниці Франсуази Саґан під символічною назвою “Чи любите ви Брамса?” відчує настроєве суголосся переплетень складних людських доль та невтолимої спраги несповненої любові. І власне Брамсові – великому пізньому романтикові припала доля передати у звуках ці, як у Маркеса, невимовно гарячі сльози і біль “тисяч років мовчання”…
Вражає складність концептуалізму обраної програми, що для музикантів навіть найвищого рангу становить неабиякий виклик, однак, дует молодих виконавців вповні упорався з поставленими завданнями, подарувавши публіці немало хвилин емоційного піднесення та естетичної насолоди. Вочевидь, достатня практика та концертний досвід, рівно ж – висока обдарованість та музикальність митців уможливили здійснення такої вкрай складної та насиченої програми. Варто відзначити і чудову дуетну-діалогічну співпрацю музикантів, які творили неподільне ціле, залишаючись при тім кожен в своєму тембрально-іманентному амплуа, демонструючи досконале володіння інструментами.
Євген Кострицький (партія скрипки) змалечку вчився грі на скрипці, закінчивши з відзнакою КССМШ імені М. Лисенка та Національну музичну академію імені П. Чайковського, став лауреатом престижних Міжнародних конкурсів у Франції, Югославії та Росії, учасник великих міжнародних фестивалів Німеччини, Польщі, США. Катерина Куликова (партія фортепіано) – теж випускниця НМАУ імені П. Чайковського. Піаністка успішно виступає на провідних сценах України, Росії, Білорусі, Казахстану, Латвії, Польщі, Норвегії, Іспанії, Франції, Бельгії, Ізраїлю, Південної Африки, Кіпру, Грузії, Німеччини, Південної Кореї, Словаччини. Відомо, що К.Куликова є великою сподвижнецею української музики, яку активно популяризує у світі.
Отож, безперечно, що після концерту виникло бажання ще не один раз зустрітися з цими музикантами у Львові, адже заекспонований ними контент європейської традиції виказав високий професійний рівень та великі потенційні музичні потужності. І якщо цей дует у складі Катерини Куликової та Євгена Кострицького так активно представляє Україну на світових сценах, то, будучи речниками культурної дипломатії, представниками виміру національного мистецтва, хотілось би почути у їх виконанні і твори вітчизняних композиторів, серед яких немало визнаних, а досі й малознаних справжніх перлин і музичних шедеврів.
Лілія Назар, Таїсія Коцяк