Севільський цирульник
Лібрето Чезаре Стербіні за однойменною комедією П’єра Бомарше
Одна з кращих комічних опер: в основі лібрето запозичена у драматурга-сатирика Бомарше історія про графа Альмавіву і винахідливого цирульника Фігаро, який допомагає своєму патрону одружитися на чарівній Розіні всупереч підступам її опікуна.
Виконується італійською мовою з українськими субтитрами
Постановники
Диригент-постановник
Диригентка
Режисерка-постановниця
Художник-постановник
Хормейстерка
Дійові особи та виконавці
Фігаро, цирульник
Віталій Загорбенський
лауреат міжнародного конкурсуМикола Корнутяк
лауреат міжнародних конкурсівПетро Радейко
лауреат міжнародних конкурсівОрест Сидір
народний артист УкраїниГраф Альмавіва
Олег Лихач
народний артист УкраїниОлег Садецький
заслужений артист УкраїниРозіна
Анастасія Корнутяк
лауреатка міжнародних конкурсівНаталія Курильців
Дон Бартоло
Дмитро Кокотко
Дон Базіліо
Володимир Дутчак
Юрій Трицецький
заслужений артист УкраїниНазар Павленко
Фіорелло
Андрій Бенюк
лауреат міжнародних конкурсівМикола Корнутяк
лауреат міжнародних конкурсівЮрій Шевчук
лауреат міжнародного конкурсуБерта, служниця
Наталія Дацько
народна артистка УкраїниОфіцер
Андрій Бенюк
лауреат міжнародних конкурсівЛібрето
Дія 1
Нічну тишу однієї з вулиць Севільї порушує серенада. Це граф Альмавіва, який видає себе за бідного юнака Ліндора, розповідає про своє кохання до красуні Розіни. Дівчина чує серенаду, але вийти на побачення не може, бо її опікун, лікар Бартоло, пильно стежить за нею. Справа в тому, що старий сам надумав одружитися зі своєю вихованкою. На допомогу закоханим приходить цирульник Фігаро – хитрий, кмітливий і дотепний витівник. Він пропонує Альмавіві план: графу необхідно під виглядом солдата проникнути в будинок лікаря і домовитися з Розіною про зустріч.
Дія 2
З ніжністю згадує Розіна молодого співака, його солодкі любовні слова, ії не лякають перешкоди, які чинить опікун. Вона вирішує з’єднати свою долю з Ліндором, про що й пише йому в листі, якого Фігаро погоджується передати.
Але й Бартоло не дрімає. Разом із учителем музики доном Базіліо він обдумує засоби боротьби з суперником. Хитрий Базіліо пропонує випробувану ним зброю – поговір, за допомогою якого вони знищать коханого Розіни. В будинок лікаря вривається п’яний солдат – переодягнений Альмавіва. Пояснення Бартоло, що його будинок звільнено від постою, не вгамовоють бешкетника. На шум з’являється варта. Але офіцер не заарештовує п’яного, а, навпаки, віддає йому честь.
Дія 3
Невдала спроба не зупиняє Альмавіву. Він знову з’являється до Бартоло, але вже під виглядом дона Алонсо, учня дона Базіліо. Юнак хоче поговорити з коханою, та цьому заважає Бартоло, який вирішує послухати спів своєї вихованки.
І знову на допомогу приходить Фігаро. Йому вдається відвернути увагу лікаря від молодої пари. І раптом перешкода – дон Базіліо. Але Фігаро і граф за допомогою гаманця з грішми примушують вчителя музики залишити будинок лікаря. Фігаро заходиться голити Бартоло, а тим часом Альмавіва і Розіна домовляються про втечу. Бартоло знову викриває змову закоханих і проганяє Фігаро та вигаданого «вчителя музики».
Він поспішає до Базіліо, з яким домовляється про влаштування шлюбної церемонії. Грозова ніч не лякає справжні почуття Ліндора-Альмавіви. Граф відкриває Розіні своє справжнє ім’я. Ніжний дует закоханих перериває поява дона Базіліо і нотаріуса. Скориставшись нагодою, Фігаро оголошує, що нотаріуса запрошено для оформлення шлюбного контракту Альмавіви з Розіною. Базіліо, одержавши щедрий подарунок, підписує контракт як свідок.
Повертається Бартоло з вартою, але вже пізно. Розіна стала дружиною Альмавіви. І старий лікар змушений приєднатися до загального гімну краси і молодості.
Історія вистави
«Севільський цирульник» Дж. Россіні – одна з кращих комічних опер з цікавою і захоплюючою історією. В основі лібрето запозичена у драматурга-сатирика Бомарше історія про графа Альмавіву і винахідливого цирульника Фігаро, який допомагає своєму патрону одружитися на чарівній Розіні всупереч підступам її сластолюбного опікуна.