Особлива подія, присвячена боротьбі українського народу за волю і незалежність. Під орудою Кері-Лінн Вілсон – відомої канадської диригентки українського походження, – солісти, хор та оркестр Львівської національної опери виконають Дев’яту симфонію Л. ван Бетховена.
Симфонія №9 ре мінор належить до найвідоміших творів доробку Людвіга ван Бетховена. Навіть через двісті років після створення, цей вражаючий та піднесений шедевр світової музичної класики й досі залишається найвищим музичним утвердженням незламності людського духу.
Кері-Лінн Вілсон презентує нову інтерпретацію Дев`ятої симфонії композитора, зокрема, її фінал – відома “Ода до радості”, виконуватиметься у перекладі українською.
Також у програмі концерту прозвучить українська прем`єра симфонічної композиції “Nova. Присвята мужності України” сучасної композиторки Вікторії Польової.
Це буде другий візит знаної диригентки до Львівської національної опери у знак вияву солідарності та підтримки українських митців. У лютому цього року Кері-Лінн Вілсон диригувала концерт-присвяту першій річниці повномасштабної війни “Пам`яті нескорених”, в рамках якого прозвучав реквієм Дж. Верді та “Буча. Lacrimosa” Вікторії Польової. Майбутня подія, за словами диригентки, має стати “символом моральної підтримки нації, що перебуває у стані війні”.
Програма концерту:
Вікторія Польова. “Nova. Присвята мужності України” для симфонічного оркестру
Людвіг ван Бетховен. Симфонія №9 ре мінор
Виконавці:
Солісти: Софія Соловій, сопрано
Анастасія Поліщук, мецо-сопрано
Олександр Черевик, тенор
Володимир Шинкаренко, бас
Оркестр та хор Львівської національної опери
Диригентка – Кері-Лінн Вілсон
Хормейстер – Вадим Яценко
Свою кар’єру Кері-Лінн Вілсон розпочала більше двадцяти років тому, впродовж цього періоду диригентка виступала у багатьох оперних театрах, серед яких Королівський оперний театр, Баварська державна опера та Метрополітен-опера, а також з оркестрами, включаючи оркестр Лос-Анджелеський філармонічний оркестр та Симфонічний оркестр Баварського радіо.
Нещодавно її ідея захищати Україну музикою вилилась у створення Ukrainian Freedom Orchestra (Українського Оркестру Свободи), колективу, що складається з провідних музикантів охопленої вогнем бойових дій України, а також, біженців та артистів європейських оркестрів українського походження. У липні та серпні 2022 року на чолі з Кері-Лінн Вілсон Ukrainian Freedom Orchestra здійснив тур Європою та Америкою, виступаючи на BBC Proms у Лондоні, Единбурзькому фестивалі, фестивалі «Les Chorégies d’Orange» у Франції, у парку Дамрош у Лінкольн-центрі та Центрі Кеннеді.
Серед інших яскравих моментів сезону 2022/23 пані Вілсон – її повернення в Ковент-Гарден, де вона диригувала постановкою опери «Травіата», виступи з Токійським оркестром NHK, Гессенським державним оркестром Вісбадена, Філармонії Артуро Тосканіні, Вроцлавській філармонії, Національним оркестром Бордо Аквітанія та Литовським національним оркестром. Проте зрештою вона повернулася до своєї альма-матер – Джульярдської школи, щоб виступити з подвійними виставами опери «Сестра Анджеліка» та «Джанні Скіккі» Джакомо Пуччіні, а навесні диригуватиме оперою «Мадам Баттерфляй» в оперному театрі Монреаля.
За свою багату та яскраву кар’єру Кері-Лінн Вілсон диригувала такими всесвітньо відомими оркестрами, серед яких Лос-Анджелеський філармонічний оркестр, Симфонічний оркестр Баварського радіо, Симфонічний оркестр Сан-Франциско, Віденський камерний оркестр, Брукнер-оркестр Лінца, Празький філармонічний оркестр, Симфонічний оркестр RAI, Симфонічний оркестр Зальцбурзького Моцартеума, оркестр фестивалю Ravinia, Симфонічний оркестр Сіетла, Національний оркестр Іль-де-Франс, оркестр радіофілармонії NDR, Симфонічний оркестр Торонто та Симфонічний оркестр Монреаля.
Найяскравішими моментами в оперній кар’єрі диригентки стали постановки «Кармен» у Королівському оперному театрі Ковент-Ґарден; «Тоска», «Мадам Баттерфляй» і «Травіата» у Віденській державній опері, «Травіата», «Мадам Баттерфляй» і «Севільський цирульник» у Баварській державній опері, «Мадам Баттерфляй» у Німецькій опері, що у Берліні, «Леді Макбет Мценського повіту» та «Травіата» в Цюрихській опері, «Дівчина із Заходу» та «Аїда» в Англійській національній опері, «Русалка» в Чеській національній опері, «Ріголетто» в Норвезькій національній опері, «Летючий голландець», «Карміна Бурана», «Борис Годунов» і «Кармен» у Польській національній опері, «Фауст» у Вашингтонській національній опері, «Пікова Дама» і «Тоска» у Латвійській національній опері та «Мадам Баттерфляй» з Канадською оперною трупою. Вона була першою жінкою-диригентом, яка виступила на «Арені ді Верона» з оперою «Тоска» та «Мадам Баттерфляй», у Новому національному театрі Токіо з оперою «Мадам Баттерфляй» та у Римській Опері, де диригувала «Аїдою».
У походженні Кері-Лінн Вілсон прослідковується українське коріння. Вона виросла у провінції Вінніпег (Канада), де проживає найбільша українська община у Північній Америці. У своєму рідному місті вона з раннього дитинства навчалася грі на флейті, фортепіано та скрипці. Ще навчаючись у Джульярдській школі, вона асистувала Клаудіо Аббадо на Зальцбурзькому фестивалі та отримала стипендію від музичного центру Танглвуд. Після закінчення Джульярдської школи, отримала ступінь магістра з гри на флейті та диригування, була призначена асистентом диригента Далласького симфонічного оркестру.
Вікторія Польова, композиторка
Луреатка Національної премії України імені Тараса Шевченка. Працює у симфонічному, хоровому, камерно-інструментальному жанрах. Твори виконуються на таких сценах, як Фестиваль камерної музики у Локенхаузі, зали Берлінської та Кельнської філармоній, Театр Шатле (Париж), Рудольфінум-Дворжак зал, Concert Nacional de España, George Weston Recital Hall (Торонто), Yerba Buena Theater (Сан-Франциско), Oriental Art Center (Шанхай), фестивалі сучасної музики в Україні, Швеції, Фінляндії, Швейцарії, Італії, Польщі, ОАЕ, Перу, Чилі.