#Підсумки2020: Микола Гречух, інспектор та артист оркестру Львівської національної опери
Інспектор оркестру, концертмейстер групи кларнетів Львівської національної опери, заслужений артист України Микола Гречух розповідає не лише про знакові для театру прем’єри у 2020 році, але й камерні концерти у Дзеркальній залі та ділиться планами наступних концертних програм.
Найяскравіші спогади 2020 року
2020-ий вніс корективи у наше життя, але насправді були і яскраві моменти. Спершу хочу згадати початок карантину: я себе спробував як викладач, педагог своєї дитини, бо в мене старша донька теж грає на кларнеті. І ми досягли успіхів – перемог на міжнародних конкурсах! І зараз мені Соломійка згадує: «Тату, коли ти мене будеш муштрувати?» (сміється – ред.). Їй це сподобалося, адже було справді досягнуто результатів.
Далі, коли розпочався новий сезон, серед приємних і несподіваних моментів – це моя нова посада інспектора оркестру. Пригадується ювілейний концерт до 120-річчя театру та державні відзнаки багатьох працівників нашого театру.
В нас також відбулися конкурси в оркестрі, було багато вакансій і прийшли гарні талановиті музиканти. І в мене виникла ідея спробувати цих музикантів в проєктах камерної музики. Зокрема, хочу відзначити концерт у Дзеркальній залі театру до 250-річчя з дня народження Людвіга ван Бетховена, коли ми виконали два інструментальні тріо. Дуже приємні враження, дуже вдало, і думаю, що ми будемо такі камерні концерти продовжувати далі…
Не всі задумані в 2020 році проєкти відбулися. І справді, цей формат виконання камерної музики артистами оркестру Львівської національної опери вніс свої корективи, він буде жити і над цим варто працювати для розширення репертуару Дзеркальної зали… Власне через карантин не відбувся проєкт, який я запропонував музичному керівнику – це виконання Серенади №10 «Gran Partita» Вольфганга Амадея Моцарта для дуже цікавого складу – 12-ти духових та контрабасу. Я сподіваюся, що він відбудеться у новому році! Також очікую, що відбудеться концерт Lviv Clarinet Quartet, якому виповнилося 10 років, однак його святкування ми перенесли з відомих причин. Ми хочемо, щоб цей зал знову наповнився слухачами і будемо виступати, бо маємо направду цікаві програми.
Враження від прем’єр 2020 року
Оперу «Лис Микита» Івана Небесного ми ще встигли представити до карантину – надзвичайно яскрава вистава, поєднання народного і сучасного, прекрасні костюми. Коли я виконував цю оперу, мені дуже приємно було, що музику до цієї вистави написав мій товариш Іван Небесний, з яким я мав змогу співпрацювати десять років, коли він створив ансамбль сучасної музики «Кластер». І мені дуже приємно і я тішуся за нього, бо це надзвичайно скромна і талановита людина.
Варто згадаги також про відновлення балету «Створення світу» А. Петрова. На мою думку – дуже вдало записана фонограма, адже за короткий час, фактично, за один день, ми записали цей балет. Оркестр, я вважаю, справився на всі 100%! При перегляді цього балету, звичайно вражає все – і тут слід наголосити щодо сценографії Євгена Лисика. Це прекрасний балет!
І остання наша прем’єра – «Турандот». В таких обставинах, у яких відбулася постановка, маю на увазі, в онлайн режимі з польським режисером – до кінця не вірилося, що це все відбудеться! І розумію, що не до кінця вірили в цю постановку, бо розуміли, що в Європі та й у світі такі масштабні постановки напевно взагалі не відбуваються у час карантину! Я мав змогу переглядати цю виставу на здачі – вразило все! – виконання солістів, декорації, постановка, костюми, абсолютно все! Оркестр цікаво звучав: гадаю, цей час карантину дійсно вносить свої зміни, адже оркестр працював в ямі і потрібно було використовувати пластикові перегородки – це несподівано дало цікаве звучання, відбулася сепарація звуку, і коли в залі на виході слухав цей звук, він був дуже збалансований і досить вдало поєднувався.
Побажання у Новому році
Побажаю колегам наснаги. Ті проєкти, ті нові постановки дають нам, музикантам, новий подих і змогу працювати більше над собою. Сподіваюся, що нові задуми у новому році обов’язково всі збудуться!