Актуальний і сучасний! Львівська опера запрошує на прем’єру у декораціях Євгена Микитовича Лисика (1930–1991)
http://ay.kyiv.ua/uk/article/kultura/aktualnyy-i-suchasnyy
Постановку балету, який був у репертуарі театру з 1972 року і кілька разів поновлювався, театр присвячує 90-річчю від дня народження геніального художника-постановника Євгена Лисика. Саме з його оригінальними декораціями, що входять до Золотого фонду театру, і відбудеться новітня прем’єра.
Вистава мала бути представлена ще влітку, але карантин вніс свої корективи.
У театрі переконані, що ця вистава про створення Землі та перших людей – Адама і Єви постає у декораціях художника Євгена Лисика як велична картина зародження, випробовування людства та роздумів про подальшу долю світу.
Водночас змушені констатувати, що ім’я Лисика, який працював у Львівській опері у 1960–1990 рр., на жаль, майже не відоме широкому сучасному глядачеві, хоча мистецтвознавці ставлять його в один ряд з такими видатними художниками ХХ століття, як Пабло Пікассо та Ренато Гуттузо.
Багато хто з науковців вивчав творчу манеру сценографа Євгена Лисика, його унікальний стиль і техніку виконання значної частини монументально-живописних полотен як невід’ємної складової балетних вистав, в тім числі – й «Створення світу». «За роки творчої діяльності Євген Лисик виробив власний оригінальний стиль і творчу манеру, яка не має прямого запозичення ні в давньому, ні в сучасному театральному мистецтві. Живописні стиль і техніка стали засобами поглиблення розкриття художнього задуму, образів балетів», – пише, зокрема, про доробок Лисика у дослідженні «Творчість Євгена Лисика і балетний театр» кандидат мистецтвознавства Андрій Дем’янчук.
«Своїм мистецтвом він захоплював сучасників, його часто називали шістдесятником, адже його письмо абсолютно відрізнялося від соцреалістичних полотен інших театрів», – зазначає генеральний директор – художній керівник Львівської національної опери Василь Вовкун, і наголошує: «Сьогодні Лисик – актуальний, сьогодні Лисик – сучасний».
Прем’єру зможуть побачити за один раз, на жаль, не більше 207 глядачів – саме стільки передбачено місць в умовах карантинних обмежень у залі, місткість якого – 1002 крісла. Карантин вплинув і на постановку самого твору – артисти балету виконуватимуть його під фонограму, яку оркестр Львівської опери записував під керівництвом диригента, заслуженого артиста України Юрія Бервецького.
Над прем’єрою «Створення світу» працювали: хореографія – Михайло Заславський, балетмейстери – Герман Ісупов та Сергій Наєнко, художник – Тадей Риндзак, костюми – Оксана Зінченко, диригент – Юрій Бервецький.
Хто з артистів бере участь у виставі, можна дізнатися з афіші або на сайті Львівської національної опери.