Згадуємо талановитого артиста, балетмейстера і педагога Петроса Малхасянца
Сьогодні, 13 квітня, виповнилося б 85-років від дня народження провідного соліста балету, педагога-репетитора, головного балетмейстера Львівського національного театру опери та балету ім. Соломії Крушельницької заслуженого артиста України Петроса МАЛХАСЯНЦА (13.04.1935 – 24.11.2007), який присвятив все своє життя на благо та процвітання українського балетного мистецтва.
Малхасянц Петрос Гарайович у 1952 р. вступив до Пермського хореографічного училища, яке закінчив у 1956 р. і був скерований до театру опери та балету м. Нижній Новгород. У 1958 р. був запрошений на посаду соліста балету Львівського оперного театру.
Протягом двадцяти років праці на львівській сцені він виконав усі провідні партії балетного репертуару, серед яких такі складні, як: Принц Зігфрід („Лебедине озеро” П. Чайковського), Принц („Лускунчик” П. Чайковського), Принц Дезіре („Спляча красуня” П. Чайковського), Вацлав („Бахчисарайський фонтан” Б. Асаф’єва), Базіль („Дон Кіхот” Л. Мінкуса) та ін.
У 1975 р. був нагороджений почесним званням заслуженого артиста України.
Закінчивши виступи на сцені, П. Г. Малхасянц працював педагогом-репетитором, асистентом балетмейстера, педагогом і балетмейстером у балетній школі, педагогом-консультантом Варшавського Великого театру (Польща), головним балетмейстером „Театру класичного балету ” в Краснодарі.
1995 р.- 2002р.р. П. Г. Малхасянц – головний балетмейстер Львівського державного академічного театру опери та балету ім. С. Крушельницької. Тут у найбільшій мірі розцвіла його творчість як балетмейстера-постановника.
У постановці митця побачили світло рампи балети, які і досі прикрашають сцену Львівського театру: „Лебедине озеро” П. Чайковського, „Коппелія” Л. Деліба, „Баядерка” Л. Мінкуса, „Франческа да Ріміні” на музику П. Чайковського, “Ніч вальпургії” – балетна сцена з опери “Фауст” Ш.Гуно та ін. Деякі з цих балетів театр представляв на Міжнародних фестивалях Іспанії та Польщі, де вони здобули високу оцінку критики та глядачів.
П. Малхасянц багато зробив для виховання молодого покоління, якому прищеплював відданість рідній сцені та обраному фахові. Він ініціатор створення відділення класичної хореографії у Львівському коледжі культури та мистецтв. Як педагог він виховав для Львова багато юних талантів, які поповнили балетну трупу Львівського національного академічного театру опери та балету ім. С. Крушельницької.