Осіння міжнародна конференція «Opera Europa» – 2019 “Building Bridges!”

Сьогодні, 24 жовтня у Страсбурзі розпочався осінній форум «Opera Europa».  Львівська Національна Опера в особі генерального директора-художнього керівника театру Василя Вовкуна та помічника директора Андрія Сітарського кожного року приймає активну участь у зібранні асоціації. Слідкуємо за розвитком подій.

http://www.opera-europa.org/en/

В рамках «Opera Europa» зібралися директори європейських театрів. Програма насичена.
Перший день увінчався неймовірною прем‘єрою опери або, як модно зараз казати, кіно-опери Дворжака Русалка. Мрію, щоб ця музика звучала у ЛьвівОпера…

Перша половина другого дня форуму«Opera Europa»  в Страсбургу, а друга половина-вже в Німеччині, в Карлсруе.
Ввечері в театрі будо особливе прийняття до Всесвітнього дня опери і показ унікальної за жанром кіно-опери Яначека Маленька лисиця.

Дворжакова Русалка в чорно-білій графіці сценографіі і кіно виглядала модерно і актуалізовано. Така опера проникає в підсвідомість і робить тебе співучасником подій…її важко забути.. це естетичне потрясіння…

Репост з фб-сторінки Генерального директора-художнього керівника театру Василя Вовкуна:

І так закінчилися культурологічні платформи та показ прем‘єрних опер під час засідань асоціації «Opera Europa»,2019.
Приємно відзначити, що від України ми були не самі, а разом з представниками Нової опери з Києва .
Якщо аналізувати загальний дискурс, – у ньому явно прочитується різниця наших проблем.
Але ми налаштовані оптимістично…
Насамперед ,Опера-Європа єднає, заставляє і думати, і по іншому працювати. Основний меседж сьогодення Ко продукція. Ми чи не єдині в Україні представили міжнародний проект, що відбудеться наступного року в копродукціі з п‘ятьма театрами Польщі та Італії, а в 21 році з десятьма оперними театрами.
Приємно, що нас впізнають, знають наші останні прем‘єри і просяться до Львова німецькі музичні критики.
Дирекціі Опера-Європа ми запропонували у наступному році Львів для проведення одного із важливих міжнародних міроприємств ( про це згодом).
Ми надзвичайно вдячні Президенту Опера-Європа Ніколсу Пейну і його заступнику Пітеру Шпулеру за таке шанобливе ставлення до нас і за підтримку наших реформ.
Опера-Європа ще цікава своїми новими прем‘єрами..,
За Аделіною Єфименко, у Європі вимальовується новий жанр- це кіно-опери…
І якщо на Вагнерівському фестивалі в Байройті я цей умовний жанр майже не сприйняв,- настільки кіно не узгоджувалося з оперою,- настільки ж я захоплений поєднанням або переплетенням, або взаємодоповненням і взаємозбагаченням цих жанрів у Стазбурзі в Дворжаковій Русалці, а ще в Карлсруе в опері Яначека Лисиця…
Це вражає своєю концептуальністю і простотою…
А в підтексті щемить якесь особисте почуття невдоволення собою, оперним українським нерозвоєм…
Технічно ми відстаємо на років п‘ятдесять, а художньо, мабуть ще більше??? По старому вже не можемо, а по-новому ще не вміємо…а скоріше :не хочемо…
Але обнадіюють останні зрушення в жанрі…
І пам‘ятаймо, що без європейського контексту нам не обійтись…
Для цього, мабуть, і створена асоціація Опера-Європа…

Під час перельоту Штутгард- Стамбул- Львів.
27 жовтня 2019.

https://bit.ly/34mbL9G