Музичний салон

МС/ШЛЯХЕТНІ ПРИСТРАСТІ БАРОККО

В рамках проекту «Барокове Люстро»
ШЛЯХЕТНІ ПРИСТРАСТІ БАРОККО
60 Хвилин.

В рамках проекту «Барокове Люстро»

Спільний проект Академії давньої музики «Леополіс», Департаменту культури Львівської Міської ради та

Львівської національної опери

Кшиштоф Фірлюс – віола да ґамба (Польща)

Марек Топоровський – клавесин (Польща)

Партнер проектуHaliciana schola cantorum

Програма концерту «Шляхетні пристрасті Бароко» насичена віртуозними творами для віоли да ґамба соло і в супроводі клавесину, а також клавесинним творам, багато з яких звучатимуть у Львові вперше.

Лібрето вистави
Про виставу

23 травня 2019, 19:00

Концерт «Шляхетні пристрасті Бароко»

 Наприкінці травня у Дзеркальній залі Львівської опери відбудеться мистецький проект «Барокове Люстро Львова». Гості проекту не раз дивували львів᾽ян колекційними музичними інструментами, бароковою гітарою Страдіварі, скрипкою кремонської школи XVII ст., а також дивовижним звучанням барокової музики у виконанні європейських артистів найвищого ґатунку − Ольги Пасічник, Радослава Камєняжа, Бернгарда Гофштьоттера, Богдана Шведа та інших музикантів. Цього разу у центрі уваги −  віола да ґамба і клавесин.

 Програма концерту «Шляхетні пристрасті Бароко», що відбудеться  у Дзеркальній Залі, насичена віртуозними творами для віоли да ґамба соло і в супроводі клавесину, а також клавесинним творам, багато з яких звучатимуть у Львові вперше. Гостями проекту є легендарний польський музикант, один із перших неофітів історичного виконавства у Польщі −  Марек Топоровський. Клавесиніст, органіст, дириґент і композитор, педагог із почуттям місії, засновник музею історичних клавірів «Фортепіанаріум» і справжній українофіл, виступить у Дзеркальній Залі із ґамбістом Кшиштофом Фірлюсом – віртуозним та витонченим ґамбістом й контрабасистом, лауреатом престижних міжнародних конкурсів, який 22 травня від 10 до 15 години проведе також майстеркурс, присвячений давнім технікам гри на струнно-смичкових інструментах басової групи − на віолі да ґамба, бароковій віолончелі та контрабасі.

 Цикл-проект «Барокове Люстро» належить до унікальних, саме львівських ідей, оскільки на тлі нової «музично барокової» хвилі, що поширюється музичною Україною, є на сьогодні єдиним, присвяченим не тільки мистецькій, а насамперед, навчальній меті.

Проект відбувається за ініціативи громадської організації «Академія Давньої Музики Леополіс» та за підтримки Департаменту культури Львівської Міської Ради.

Партнер проекту «Haliciana schola cantorum»

Генеральний партнер та організатор – Дзеркальна Зала Львівської національної опери

Марек Топоровський – видатний клавесиніст, органіст, диригент, доктор музикознавства, професор Кафедри клавесину та історичних виконавських практик (Музична академія у м. Катовіце) та Кафедри Давньої Музики (Музична академія у м. Катовіце). Як  дослідник старопольської музики вперше записав оперу Й. Д. Голянда «Агатка», ораторію Й.Т. Жебровського «Christiani poenitentes ad sepulchrum Domini», а також твори М. Вроновіча, Б. Ціхошевського та ін. Засновник ансамблю «Concerto Polacco», з яким пройшов довгий шлях розвитку від музики камерної до ораторійної, пропагандуючи у Польщі історично інформовану манеру гри (прийоми, артикуляція, фразування, інструментарій, звичні для музичної практики XVII-XVIII ст.).

Лауреат  I премії  I Польського конкурсу клавесиністів імені Ванди Ландовської в Кракові (1985). Проф. Топоровський започаткував у Сілезії традицію професійної гри на клавесині, а також є ініціатором і засновником «Fortepianarium» – Śląskiego Centrum Ochrony Dziedzictwa Instrumentów Klawiszowych w Zabrzu (Сілезійський центр охорони спадщини клавішних інструментів у м. Забже).

Марек Топоровський є  засновником  регулярного циклу ораторійних концертів у Варшаві. Здійснив численні записи музики польських та іноземних авторів (на замовлення французьких і німецьких лейблів, в їх числі «Brilliant Classic»). Активно концертує у країнах Європи.

М. Топоровський також активно сприяє поширенню та популяризації української музики у Польщі (зокрема творів Д. Бортнянського, М. Лисенка,  С. Гулака-Артемовського, А. Кос-Анатольського,  М. Корчинського та ін.). Протягом багатьох років провадить майстеркурси з історичних виконавських практик в країнах Європи, а віднедавна й в Україні (Суми, Харків, Київ, Львів), є ініціатором  польсько-українських зв᾽язків у сфері навчальних програм.

Кшиштоф Фірлюс −  один із найяскравіших музикантів Польщі, який органічно поєднує майстерну гру на контрабасі та на віолі да ґамба як соліст, камераліст та учасник оркестру.

Народився 1983 року в м. Ополє. Навчався грі на контрабасі в Державній музичній школі I i II ступеня ім. Ф. Шопена у класі Анджея Шайди (1997-2002). Продовжив навчання в  Музичній академії ім. К. Шимановського (Катовіце) під керівництвом асист.-проф. Яна Котулі. Вдосконалював свою майстерність під егідою знаменитих музикантів-віртуозів (K. Trumpf, M. Gajdos, B. Furtok, D. Mizera, L. Rakow, T. Hauta-aho, M. Jelinek, R. Gabdullin, C. Rotaru). На сьогодні К. Фірлюс є асистентом у класі контрабасу в Музичній академії Кракова, а також артистом Національного симфонічного оркестру Польського радіо в Катовіцах. Співпрацює із такими ансамблями, як контрабасовий квартет „Ace of Bass”, ансамбль давньої музики „Extempore”, Опольською філармонія імені Й. Ельснера, Sinfonietta Cracovia, Камерний оркестр AUKSO, Рибніцькою філармонією  імені Братів  Шафранків, Оркестр Бетховенської Академії у Кракові, струнний квартет Altra Volta.

Лауреат Стипендії Міністра Національної Культури та Спадщини Польщі „Młoda Polska” (2009); лауреат II премії  I Міжнародного контрабасового конкурсу „Wratislavia” (Вроцлав, 2008); I премії VIII Всепольського контрабасового конкурсу імені  A. Цєханського  (Познань, 2007) II місця в категорії «контрабас» I Всепольського музичного конкурсу імені Міхала Спісака (2006), III місця I Всепольського Академічного Контабасового Конкурсу  (Лодзь, 2006), III місця IV Міжнародного контрабасового конкурсу  (Брно, 2004).

Як ґамбіст, Кшиштоф Фірлюс є випускником Університету  Mozarteum у Зальцбурзі (клас  проф. Вітторіо Ґієльмі) i Музичної Академії у Катовіцах (клас проф. Марка Кодла). Laureprogramu stypendialnego „Młoda Polska”.

Спільно із дружиною – Анною Фірлюс (класвесин) здійснив запис ґамбових сонат. Альбом номінований на престижну музичну премію «Fryderyk 2019».

Марек Топоровський є чотириразовим лауреатом нагороди «Fryderyk», зокрема, в 2017 році у номінації «Muzyka dawna» за здійснення аудіозапису «Johann Sebastian Bach- Sonaty BWV 525-530» (разом з Ірміною Обонською та Mареком Кодлом).

Найближчі події
роздрукувати*Театр залишає за собою право замінювати виконавців
11 вересень 2017
роздрукувати*Театр залишає за собою право замінювати виконавців