Опера

Паяци

Р. Леонкавалло
Тривалість 0 годин, 0 хвилин

Паяци

Опера
Тривалість 0 годин, 0 хвилин

Лібрето Руджеро Леонкавалло

Bиконується італійською мовою з українськими субтитрами

Постановники

Режисер-постановник

Художниця костюмів

Дійові особи та виконавці

Виконавець прологу

Віталій Загорбенський

лауреат міжнародного конкурсу

Каніо

Олег Лихач

народний артист України

Недда

Любов Качала

народна артистка України

Людмила Корсун

заслужена артистка України

Тоніо

Віталій Загорбенський

лауреат міжнародного конкурсу

Юрій Шевчук

лауреат міжнародного конкурсу

Сільвіо

Микола Корнутяк

лауреат міжнародних конкурсів

Петро Радейко

лауреат міжнародних конкурсів

Беппо

Віталій Войтко

Олег Лановий

лауреат міжнародних конкурсів

Олег Садецький

заслужений артист України

Лібрето

Пролог

За традиціями старого італійського театру,  один із акторів трупи виходить до глядачів і коротко подає зміст вистави.

Дія 1

Маленьке провінційне містечко на півдні Італії. Сюди прибуває трупа мандрівних акторів: господар трупи Каніо (Паяц),  його молода дружина Недда (Коломбіна),  блазень Беппо (Арлекін) і Тоніо (Слуга).

Тоніо освідчується  Недді в коханні, але   вона   не сприймає його слів серйозно і навіть насміхається над ним.   Затаївши   злобу,   Тоніо   вирішує   помститися   красуні.   Він підстерігає Недду з молодим селянином Сільвіо,  якого вона щиро кохає,  попе­реджує її чоловіка Каніо і приводить його  на місце побачення саме у той момент, коли Недда домовляється з Сільвіо про втечу.  Сповнений гніву і відчаю, Каніо вимагає від дружини назвати ім’я її коханця.  Недда відмовляється.

Тоніо складає план: коханець повинен бути на виставі і, звичайно, себе викаже; треба буде за ним прослідкувати. Наближається час вистави.  Каніо пригнічений,  але йому треба йти грати на сцені і за жартом сховати свої почуття.

Дія 2

За  змістом  вистави,  Коломбіна зраджує Арлекіна. Каніо намагається розвеселити присутніх, але людські страждання прориваються крізь кривляння комедіанта. Не в змозі себе стримати,  він відходить від тексту ролі й  переходить на продовження своєї розмови з Неддою: «Ні, ні, я не Паяц… Мене ти зганьбила,  і цю ганьбу я змию кров’ю…».
Це не гра. Глядачі зауважують, що сценічна ситуація тісно переплітається з життєвою. Каніо втрачає над собою владу і в запалі ревнощів убиває свою дружину і її коханця.

Історія вистави

Руджеро Леонкавалло створив оперу «Паяци» під впливом ідей «веризму», суть яких в нещадно правдивому відображенні дійсності, зображенні реальної людини, з усіма її пристрастями і пороками. Не випадково в основі сюжету опери лежить реальний випадок вбивства з ревнощів. Музика Леонкавалло досягає своєї найбільшої могутності в передачі людських пристрастей: любові, ревнощів, зради і страждання.