Паяци
Лібрето Руджеро Леонкавалло
Bиконується італійською мовою з українськими субтитрами
Постановники
Диригент-постановник
Режисер-постановник
Художник-постановник
Художниця костюмів
Дійові особи та виконавці
Виконавець прологу
Віталій Загорбенський
лауреат міжнародного конкурсуКаніо
Олег Лихач
народний артист УкраїниНедда
Любов Качала
народна артистка УкраїниЛюдмила Корсун
заслужена артистка УкраїниТоніо
Віталій Загорбенський
лауреат міжнародного конкурсуЮрій Шевчук
лауреат міжнародного конкурсуСільвіо
Микола Корнутяк
лауреат міжнародних конкурсівПетро Радейко
лауреат міжнародних конкурсівБеппо
Віталій Войтко
Олег Лановий
лауреат міжнародних конкурсівОлег Садецький
заслужений артист УкраїниЛібрето
Пролог
За традиціями старого італійського театру, один із акторів трупи виходить до глядачів і коротко подає зміст вистави.
Дія 1
Маленьке провінційне містечко на півдні Італії. Сюди прибуває трупа мандрівних акторів: господар трупи Каніо (Паяц), його молода дружина Недда (Коломбіна), блазень Беппо (Арлекін) і Тоніо (Слуга).
Тоніо освідчується Недді в коханні, але вона не сприймає його слів серйозно і навіть насміхається над ним. Затаївши злобу, Тоніо вирішує помститися красуні. Він підстерігає Недду з молодим селянином Сільвіо, якого вона щиро кохає, попереджує її чоловіка Каніо і приводить його на місце побачення саме у той момент, коли Недда домовляється з Сільвіо про втечу. Сповнений гніву і відчаю, Каніо вимагає від дружини назвати ім’я її коханця. Недда відмовляється.
Тоніо складає план: коханець повинен бути на виставі і, звичайно, себе викаже; треба буде за ним прослідкувати. Наближається час вистави. Каніо пригнічений, але йому треба йти грати на сцені і за жартом сховати свої почуття.
Дія 2
За змістом вистави, Коломбіна зраджує Арлекіна. Каніо намагається розвеселити присутніх, але людські страждання прориваються крізь кривляння комедіанта. Не в змозі себе стримати, він відходить від тексту ролі й переходить на продовження своєї розмови з Неддою: «Ні, ні, я не Паяц… Мене ти зганьбила, і цю ганьбу я змию кров’ю…».
Це не гра. Глядачі зауважують, що сценічна ситуація тісно переплітається з життєвою. Каніо втрачає над собою владу і в запалі ревнощів убиває свою дружину і її коханця.
Історія вистави
Руджеро Леонкавалло створив оперу «Паяци» під впливом ідей «веризму», суть яких в нещадно правдивому відображенні дійсності, зображенні реальної людини, з усіма її пристрастями і пороками. Не випадково в основі сюжету опери лежить реальний випадок вбивства з ревнощів. Музика Леонкавалло досягає своєї найбільшої могутності в передачі людських пристрастей: любові, ревнощів, зради і страждання.