Музичний салон

«Лятошинські вдома»

концерт
«Лятошинські вдома»
концерт
60 хв.

Дім Бориса Лятошинського в Києві продовжує бути центром для сучасних композиторів та виконавців. Вони приходять, грають на його роялі, вивчають рукописи, спілкуються. А символізм домашніх концертів продовжується.

В домі дружини Бориса Лятошинського, Маргарити Царевич – завжди грали в чотири руки її батько (лікар) та мама (домогосподарка). В бібліотеці дому Лятошинських-Царевичів до цього моменту зберігається велика кількість видань творів для фортепіано в 4-ри руки. В родинному будинку в Ворзелі регулярно влаштовувалися домашні концерти, куди запрошувалися друзі та знайомі. На домашніх концертах виконувалися твори в 4-ри руки і відбувалися одні з перших випробувань публікою ранніх творів Бориса Лятошинського у його власному виконанні.

Кожен твір програми тісно пов’язаний з родиною. Абсолютно всі твори, які написав Шуберт для фортепіано в 4-ри руки є в бібліотеці та були зіграні на домашніх концертах в Лятошинських.

Грати в 4-ри руки продовжували і в родині Лятошинських – Маргарита Царевич грала з своєю племінницею Ією в тому числі і цикл «Матінка-гуска» Равеля.

Центром програми є єдиний твір Бориса Лятошинського для фортепіано в 4-ри руки – його авторське перекладення «Увертюри на чотири українські народні теми» для симфонічного оркестру. Твір був надрукований у 1931-му році, але за майже 100 років жодного разу не був виконаний в такомуперекладенні.

Долучення до програми твору сучасного українського композитора Богдана Сегіна символізує прямий зв’язок оселі Бориса Лятошинського, діяльності його Кабінету з сучасністю.

Концерт”Лятошинські вдома” приурочений до 95-річчя Ії Царевич (1928-2010) – піаністки, професорки Національної музичної академії України, племінниці композитора. Ія Царевич була багаторічною хранителькою архіву Бориса Лятошинського, співавторкою видання «Борис Лятошинський. Епістолярна спадщина».

Солісти концерту:

Тетяна Гомон – фортепіано. Піаністка, керівниця Фундації Бориса Лятошинського

Максим Шадько – фортепіно

Програма:

Франц Шуберт. «Фантазія» f moll (1828)

Богдан Сегін. «Ru-um-bambar» (1998/редакція 2023)

Моріс Равель. «Матінка-гуска» (1910)

Борис Лятошинський «Увертюра на 4 українські народні теми для симфонічного оркестру», авторське перекладення (1926)

Лібрето вистави
Про виставу

Тетяна Гомон (фортепіано)

У 2003 році закінчила Національну музичну академію України в класі професора Бориса Архимовича. У 2008 році – асистентуру-стажування кафедри камерного ансамблю Академії (клас професора Ії Царевич). Хранителька архіву Бориса Лятошинського, голова ГО « Фундація Лятошинського». Виступає в складі камерних ансамблів (співпраця з Ігорем Завгороднім (скрипка), Андрієм Павловим (скрипка), Віктором Рекало (віолончель), Антоном Полуденним (віолончель), Назарієм Стецем (контрабас) ). Основну частину репертуару складають камерні твори Бориса Лятошинського. У 2020 році брала учать у проекті «Лятошинський маратон» в рамках фестивалю Kyiv Bouquet Stage.

У 2015 році разом з доктором мистецтвознавства Ігорем Савчуком працювала над виданням «Борис Лятошинський. Романси 1920-х». У 2017 році захистила дисертацію на тему «Ранній період творчості Бориса Лятошинського: наукова реконструкція за матеріалами невідомих і маловідомих джерел 1910-х років». Автор-упорядник збірок «Борис Лятошинський. Фортепіанні твори 1910-х» та «Борис Лятошинський. Романс для віолончелі та фортепіано. 1913» (2020).

Доцент кафедри виконавських дисциплін факультету виконавського мистецтва та музикознавства КМАМ ім. Р. Глієра. Голова Наглядової ради ГО УААСП. Член комітету Державної премії імені Бориса Лятошинського.

 

Максим Шадько народився 1993 року у Харкові. Навчався у Харківській спеціалізованій музичній школі (клас професорки Наталії Авраменко) та у Харківському національному університеті мистецтв імені Івана Котляревського (клас професорки Тетяни Вєркіної). Наразі музикант є аспірантом кафедри інтерпретології та аналізу музики.

Максим є лауреатом багатьох міжнародних конкурсів. Серед них Міжнародний конкурс юних піаністів Володимира Крайнєва (2004, Україна – ІІ премія), Міжнародний конкурс Night in Madrid (2014, Іспанія – І премія), Міжнародний конкурс пам’яті Бориса Лятошинського (2014, Франція – спеціальний приз), Перший відкритий конкурс «Харківські асамблеї» (2016, Україна – І премія), Київський міжнародний фортепіанний конкурс (2018, Україна — ІІ премія).

У 2013 та 2014 роках музикант був співорганізатором Міжнародного фестивалю для молодих композиторів та виконавців «Дні нової музики у Харкові / Days of new music in Kharkiv».

Максим Шадько неодноразово виступав як соліст разом із Національним симфонічним оркестром України, Харківським філармонічним оркестром, Молодіжним симфонічним оркестром «Слобожанський».

Піаніст постійно бере участь у майстер-класах професорів Дмітрія Алєксєєва, Павла Гілілова, Сергія Едельмана, Вольфганга Манца, Джуліано Мацоканте, Льва Наточенного, Мілани Чернявської, а також у майстер-класах Музичної академії Фридерика Шопена.

З 2018 року є отримує грантову підтримку від фонду VERE MUSIC FUND.

Найближчі події
роздрукувати*Театр залишає за собою право замінювати виконавців
роздрукувати*Театр залишає за собою право замінювати виконавців