У Львівській національній опері відбувся конкурс на вакантні посади артистів балету

29 липня 2020 року у Львівській національній опері відбувся конкурс на заміщення вакантних посад артистів балету та репетитора з класу балету. В конкурсі взяли участь 17 конкурсантів – молоді випускники хореографічних коледжів та артисти українських оперних театрів.

Своїми враженнями про атмосферу і прозорість проведення конкурсу, власні творчі плани у Львівській опері поділилися молоді артисти, що приїхали з різних міст України.

Катерина Супруненко зі Львова, навчалася у Київському державному хореографічному училищі: «Поштовхом до участі в конкурсі стало прагнення до самовдосконалення. Я люблю працювати на результат».

Ілона Кравченко приїхала на конкурс з Дніпра: «Сьогодні зібрались найперспективніші випускники профільних навчальних закладів, кожен з них заслуговує на увагу конкурсної комісії. Впевнена, що оберуть лише найкращих. Як і всі учасники, планую докласти максимум зусиль для отримання бажаного результату».

Іван Петрів з Києва: «Свою майбутню професійну кар’єру бачу на сцені Львівської опери, бо перш за все мені імпонує підхід педагогів та наставників до молодого покоління артистів».

Рішенням конкурсної комісії переможцями конкурсу визнано: Сергія Качуру (артист балету, провідний майстер сцени), Уляну Корчевську (артистка балету першої категорії), Ілону Кравченко (артистка балету другої категорії), Мілену Русанову (артистка балету другої категорії), Ігоря Храмова (репетитор з класу балету).

До складу конкурсної комісії увійшли: голова конкурсної комісії – народний артист України Віктор Литвинов, заслужений артист України Артем Шошин, викладач Львівського коледжу культури і мистецтв Ляна Фолюш, викладач Львівської державної хореографічної школи Олена Барер, член профспілкового комітету, артист балету Львівської національної опери Володимир Судомляк, секретар комісії – артист балету Львівської національної опери Андрій Білоус. Почесним гостем конкурсу був відомий хореограф Заслужений діяч мистецтв України Раду Поклітару.

Художній керівник балету Львівської національної опери Андрій Мусорін відзначив: «Конкурс відбувся. Я вважаю, ми побачили багато здібних молодих артистів з Києва, Харкова, Дніпра. Приїхали дуже талановиті випускники Київського хореографічного училища. Загалом, це студенти і артисти з України – водночас дуже різні та здібні.

Я сподіваюся, що за цей рік ми сформуємо хороший колектив – кордебалет, а вже з молодих і здібних будемо “вирощувати” солістів.

Але вже приїхати до нас виявили бажання солісти навіть з Англії! Не знаю, з чим це пов’язано: чи з карантином, чи з моїм приходом (на посаду художнього керівника Львівської опери – ред.), чи з інтересом до міста Львова. Світ балету – дуже тісний, всі один про одного знають, спілкуються й напевно всі думають, що той розвиток, який відбувається у Львові, ті постановки, творчі задуми генерального директора-художнього керівника Василя Вовкуна дають свої результати».

Члени конкурсної комісії розповіли про власні враження та підсумки конкурсу.

Віктор Литвинов, балетмейстер-постановник Національної опери України імені Т. Шевченка

  • Які Ваші враження від конкурсу? Адже сьогодні було дуже багато претендентів – це рідкість чи звична річ для конкурсів в оперному театрі?

Безумовно, це звично. Багато дітей випустилося: лише в Києві є чотири училища – Київський хореографічний коледж “Кияночка”, Академія танцю імені С. Лифаря, Київське державне хореографічне училище та ін. А інша справа – люди, які пропрацювали, особливо дуже багато дітей, які ділять одну ставку як стажери, через рік-другий хочуть перейти на цілу ставку. Тому дуже багато людей переглядається, це не новина. І проблема в тому, що недостатньо місць на творчі амбіції.

  • А було багато цікавих претендентів? Хотілось би залучити більше артистів?

Йдеться не тільки про кількість. У цьому випадку – перед Андрієм Мусоріним досить складне завдання – сформувати кордебалет, а це справа не одного року. Провідні солісти – це як дав Бог. А кордебалет – дуже важлива річ, це свого роду “балетний оркестр”, тому що важливим є вміння працювати разом, зовнішній вигляд і навіть зріст.

На моє переконання, балет такий – який кордебалет! Бо солісти та прем’єри переходять в інші театри, а кордебалет – це багато складнощів і багато років праці для його формування.

  • Вам вже відомі результати конкурсу. Що побажаєте цим артистам?

Терпіння. Це дуже важлива річ. Терпіння і добросовісність!

Артем Шошин, провідний соліст Kyiv Modern Ballet:

«Приємно вражений високим рівнем підготовки учасників конкурсу. Тішить і те, що участь взяли не лише цьогорічні випускники навчальних закладів, а й артисти, які мають значний досвід роботи, і хочуть приїхати саме до Львова. Це свідчить про те, що львівська сцена є доволі привабливою як для початківців, так і для професіоналів. Варто врахувати і той факт, що кількість конкурсантів значно перевищувала кількість ставок.

Для себе я виокремив виконавців, які особливо вразили високим рівнем підготовки, у майбутньому розглядаю можливість працювати з ними у спільних проєктах на сцені Львівської опери.

Наслідки карантину звичайно відобразились на фізичній формі конкурсантів, однак, за моїми спостереженнями – на кожному по-різному. До слова, декому це навіть пішло на користь, бачу суттєві позитивні зміни. Бо якщо людина талановита – то це помітно відразу».

Ляна Фолюш, викладач Львівського коледжу культури і мистецтв: «Зважаючи на карантин, бачимо, що артистам доводиться докладати більше зусиль, ніж зазвичай. Але присутність комісії, як ми помітили, додала особливого азарту конкурсантам. Це підкреслює як вони сумують за виступами перед публікою. Загалом, вважаю, що усі конкурсанти впорались».

Олена Барер, викладач Львівської державної хореографічної школи: «Ми, як і усі, з нетерпінням чекаємо початку сезону. Це безумовно позитивно вплине на форму і настрій артистів».

Почесним гостем конкурсу був хореограф Раду Поклітару, який поділився, що саме привело його до Львова і дав свою оцінку проведеному конкурсу: «На конкурс приїхав мій друг Артем Шошин. І подумав, чому я не можу піти, мене ж пустять? (сміється – ред.). Я з великим інтересом і задоволенням подивився на молодих виконавців, яких переглядали у склад балетної трупи Львівської опери: хтось на підвищення категорії відповідно до штатного розпису, хтось прийшов вперше в театр. Це завжди цікаво! Кастинги завжди вливають нову кров у театр.

Я маю великі надії на новий етап в житті Львівського балету з призначенням на посаду художнього керівника балету Андрія Юрійовича Мусоріна, він безумовно професіонал в класичному танці».

Розмовляли Марія Дрозд, Стефанія Олійник

Фото – Олена Храмова