Василь Вовкун

генеральний директор – художній керівник 

народний артист України

Освіта, трудова діяльність та репертуарні партії
Біографія

Вовкун Василь Володимирович — український режисер, сценарист, культуролог. Професор кафедри режисури та акторської майстерності Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. Міністр культури і туризму України у 2007–2010 роках. З 13 березня 2017 року призначений генеральним директором-художнім керівником Львівського національного академічного театру опери та балету імені Соломії Крушельницької.

Василь Вовкун – режисер-постановник більше 350 культурно-мистецьких подій: мистецьких видовищ, неомістерій, класичних опер, державних, релігійних та професійних свят, народних дійств, вітчизняних та міжнародних конкурсів і фестивалів, молодіжних масових акцій, альтернативних концертів, днів української культури і мистецтва у Німеччині, Франції, Китаї, Словаччині, Польщі, Сербії, Грузії, Азербайджані та ін.

Працює у всіх жанрах мистецтва, часто синтезуючи їх, притаманний експериментальний погляд у майбутнє через осмислення часу минулого і сьогоднішнього.

Здійснив постановки опер: «Бал-маскарад» Дж. Верді (Львівська національна опера, 2005), «Богдан Хмельницький» К. Данькевича (Донецька національна опера, 2005), «Дон Жуан» В. А. Моцарта (спільний проект Львівської національної нпери та Львівської національної музичної академії ім. М. В. Лисенка, 2015), «Весілля Фігаро» В. А. Моцарта (Варшавська камерна опера, Польща, 2015), «Безумний день, або Весілля Фігаро» В. А. Моцарта (спільний проект Львівської національної опери та Львівської національної музичної академії ім. М. Лисенка, 2016), Різдвяне дійство «З нами – Бог! Розумійте, народи!..»,  концерт-дійство «О моє сонце! O sole mio!», «Набукко» Дж.Верді (Одеський національний академічний театр опери та балету, 2017 р.), легендарна феєрія (фольк-опера-балет) «Коли цвіте папороть» Є. Станковича (Львівська Національна Опера, 2017), опера «Дон Жуан» В. А. Моцарта (Львівська національна опера, 2018), «Правда під маскою», яка об’єднує балети І. Стравінського «Пульчинелла» і «Весна священна» (2018), опера «Лис Микита» І. Небесного (2020). 

  • 1976 р. — закінчив акторський факультет студії театрального мистецтва при Львівському академічному українському драматичному театрі ім. М. Заньковецької (майстерня С. Данченка, О. Ріпка, А. Ротенштейна).
  • 1976–1977 рр. — актор Вінницького українського музично-драматичного театру ім. М.Садовського.
  • 1977–1981 рр. — акторський факультет Київського державного інституту театрального мистецтва ім. І.Карпенка-Карого. (спеціалізація – актор драми і кіно, майстерня І. Зимньої).
  • 1981–1989 рр. — актор Чернівецького українського музично-драматичного театру ім. О.Кобилянської.
  • 1989–1994 рр.  — актор Київського театру – студії «Будьмо».
  • 1988 р. — член Спілки театральних діячів України.
  • 1994–1998 рр. — головний режисер – постановник Українського державного центру культурних ініціатив Міністерства культури України.
  • 1994–2005 рр. — засновник та художній керівник режисерської майстерні «Мистецьке агентство «Арт Велес».
  • 1996 р.— член Українського національного комітету Міжнародної ради з організації фольклорних фестивалів.
  • 2002–2003 рр. — перший заступник Голови Національної Спілки театральних діячів України.
  • 1994–2005 рр. — художній керівник Державного підприємства «Україна мистецька».
  • 2005–2007 рр. — художній керівник Державного підприємства «Державне концертне агентство «Україна».
  • 2006–2007 рр. — заступник голови Національної ради з питань культури і духовності при Президентові України.
  • 2007 р. — художній керівник Мистецького агентства «V-ART».
  • 2007–2010 рр. — міністр культури і туризму України.
  • 2010 р. — професор Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв.
  •  червень 2014 – березень 2017  —  художній керівник Львівської національної опери.
  • З 13 березня 2017 року призначений генеральним директором-художнім керівником Львівського національного академічного театру опери та балету імені Соломії Крушельницької.

Програма  розвитку Львівської  національної опери «Український прорив» Василя Вовкуна:

– це творчий прорив українського оперного мистецтва у європейський контекст з його різноманітними формами і стилями, викликами і провокаціями;

– це вихід з театру-музею, в якому світ завмер і відсутні будь-які живі рефлексії;

– це прихід в сучасний  простір, де відчувається час і його актуалізація;

– це написання і постановки нових оперних і балетних постановок українських композиторів;

– це розширення музичного діапазону світової класики;

– це копродукція з європейськими музичними театрами;

– це запрошення до співпраці кращих співаків, танцівників, диригентів, хореографів, хормейстерів, режисерів;

– це професійні майстер-класи;

– це культурологічні платформи;

– це відродження традиції написання і  постановки камерних опер;

– це проведення міжнародних конкурсів оперних співаків і фестивалів  ім. С. Крушельницької;

– це сучасний менеджмент, як інструмент для подальшого становлення ЛьвівОпери, як центру культурного впливу на теренах України та іміджу за межами країни.

 
 
Дирекція
Михайло Швед
заступник генерального директора-художнього керівника з міжнародних зв’язків та творчих питань
Андрій Митроган
директор-розпорядник
Степан Стасюк
заступник генерального директора-художнього керівника з комерційних питань
Тарас Курчик
заступник генерального директора-художнього керівника з маркетингу й організації глядача
Юрій Грех
заступник генерального директора-художнього керівника з виробничих питань