Балет

СИМФОНІЯ ТАНЦЮ: світова класика і модерн

одноактні балети
СИМФОНІЯ ТАНЦЮ: світова класика і модерн
.

Па де катр (фр. Pas de Quatre)

муз. Цезаря Пуньї/ хореографія Антона Доліна

Видіння троянди 

муз. Карл Марія фон Вебер/ хореографія Михайла Фокіна

Ближче, ніж кохання

на муз. Й. Пахельбеля, Г.Ф. Генделя, Х.-В.Глюка, А.Вівальді, Е. Боссо, А. Марчелло/ хореографія  Артема Шошина

Лібрето вистави
Па де катр (фр. Pas de Quatre)

Музика Цезаря Пуньї

Влітку 1845 р в Лондоні одночасно опинилися чотири відомих балерини: Марія Тальоні, Карлотта Грізі, Фанні Черріто, Люсіль Гран.

Директор «театру її Величності» Бенджамін Люмлі скористався щасливим випадком і вирішив зібрати цих зірок на одній сцені – для виступу перед англійською королевою Вікторією.

Жюль-Жозеф Перро, на замовлення директора, поставив балетний дивертисмент, кожна з варіацій якого найвигідніше розкривала артистичні й технічні можливості чотирьох знаменитих танцівниць і мала їх імена. Кожен образ розкривав характер балерини; загальний танець і чергування варіацій представляли логічну єдність дії. Початок і кінець цього романтичного твору були однакові – як  картинна композиція.

На жаль, оригінальна старовинна хореографія не збереглася. Нову виставу, присвячену видатній роботі Жюля Перро і чотирьох видатних балерин ХІХ століття, створив у 1941 році англійський артист балету і хореограф Антон Долін (справжнє ім’я Сідні Френсіс Патрік Чіппендейл Хілі-Кей).

Па де катр з незмінним успіхом іде на різних сценах світу. У Львівській Національній Опері цей балет представлений уперше.

ВИДІННЯ ТРОЯНДИ

на муз. Карл Марія фон Вебер «Запрошення до танцю», хореографія Михайла Фокіна

В основу сюжету були покладені два перші рядки вірша французького поета-романтика Теофіля Готьє: «Я – дух троянди, яку ти носила вчора на балу…»

Балетмейстера Михайла Фокіна полонив цей вірш, в якому оживає душа квітки, та надихнув на створення образної пластичної балетної форми.

Дівчина, повернувшись із балу, засинає у кріслі. Яскрава троянда випадає з її руки. У сні до дівчини приходить дух Троянди і знову запрошує на стрімкий вальс. Із останніми тактами видіння зникає, і дівчина прокидається.

«Це дух квітки, який прилетів нагадати своїм ароматом про коханого, про танець з ним на балу, про обмін словами, можливо про поцілунок. Spectre жодним рухом не схожий на звичайного танцівника, який виконує для задоволення публіки свої варіації, – писав М. Фокін. Це – дух. Це – мрія. Це аромат троянди, пестощі її ніжних пелюстків…»

У балеті чудово поєдналися романтизм Готьє, довершене класичне па-де-де Фокіна та душа, яку вдихнув у цю хореографічну поему Вацлав Ніжинський, якого сучасники називали «богом танцю», «восьмим чудом світу», «королем повітря». Його дружина Ромола Ніжинська писала у своїх спогадах, що ця хореографічна мініатюра є перлиною серед композицій Фокіна. Вона була настільки вишуканою, що стала класичною постановкою балетмейстера.

Дівчина, яка повернулася з першого балу, мрійливо відтворює в пам’яті враження від вечора. Вона думає про прекрасного принца і повільно цілує приколену до корсажа троянду, яку він їй подарував. Одурманена весняним повітрям і ароматом квітки, вона сідає на стілець і засинає, – продовжує спогади Р. Ніжинська. Раптом душа троянди, витвір її фантазії, який матеріалізувався, виникає у залитому місячним сяйвом вікні, одним стрибком опиняючись за сплячою дівчиною, немов дух, який приніс ніжний ласкавий вітерець. Що це: аромат троянди чи відлуння обіцянки кохання? Перед нами – струнка, безстатева істота, ефемерне, гнучке. Не квітка і не людина, а можливо, те й інше. Не можна сказати, хто це – юнак або дівчина, або що це – сон чи мрія. Витончене й прекрасне, як стеблина троянди, з теплим оксамитом червоних пелюстків, чистий і чуттєвий одночасно, з безмежною ніжністю він дивиться на сплячу дівчину, потім починає легко обертатися. Це не танець, не сон, це дійсно дивне, нескінченно прекрасне «видіння» троянди. Тут сплелися нероздільно реальність та мрія.

Одним стрибком танцівник перетинає сцену, втілюючи у реальність сон – аромат саду в червневу ніч, таємниче світло місяця. Він пливе в повітрі, заворожуючи глядачів, раптом зупиняється біля дівчини, будить її, і вона знаходить свої бажання, свої мрії, власне, кохання. Він проносить її через повітряні потоки, пестячи, зваблюючи, кохаючи, цнотливим жестом пропонуючи себе та оживляючи щасливі моменти таємних переживань юного серця на першому балу. І коли дівчина м’яко опускається в крісло – покірно падає до її ніг. Потім неймовірно легким стрибком злітає в повітря і знову танцює навколо коханої, являючи собою красу у вищому прояві. Ніжним поцілунком він віддає дівчині частину недосяжного щастя і зникає назавжди. У «Видінні троянди» глядачам хотілося плакати, від насолоди.

Ближче, ніж кохання

на музику М.І. Пахельбеля, Г.Ф. Генделя, Х.-В.Глюка, А.Вівальді, Е. Боссо, А. Марчелло

Хореографія, постановка, костюми  Артема Шошина

«Ближче, ніж кохання» – одноактний балет про найголовніше почуття в житті кожної людини. У цьому творі бачимо шлях від зародження ніжних стосунків між закоханими, від розквіту кохання –  через розлуку – до того, що залишається після смерті живого почуття –  спустошеності й страху самотності.

Кожен дует артистів символізує одну зі стадій любові і передає  хвилюючу історію, наповнену глибинним змістом, психологічними ілюзіями і пульсуючим нервом справжньої пристрасті. У їхньому танці прочитуємо запитання: «Яка ти, справжня любове? І чи існуєш ти на Землі? »

Про виставу

«Симфонія танцю: світова класика і модерн»  складатиметься з трьох одноактівок – ілюстрацій  до шляху розвитку цього прекрасного виду мистецтва від романтизму до сучасності.  

    Перша хореографічна вистава «Па де катр» Ц.Пуньї відображає епоху романтизму. Хореограф Жуль Перро поставив її ще 1845 року для королеви Вікторії. Задля фурору запросив на сцену чотири зірки балету – Марію Тальоні, Карлотту Грізі, Фанні Черріто та Люсі Грань. 

«Багато часу зайняв дипломатичний талант Перро, щоби вмовити тих чотирьох балерин станцювати разом. Як вистава тоді йшла – ніхто не знає. Але те, що ми ставимо, – це наше враження від сприйняття тих талановитих балерин», – розповіла балетмейстер-постановник з Філадельфії Наталія Шарова.

   Друга одноактівка  – «Видіння троянди». Цей балет романтичний за духом і музикою (композитор К.-М.Вебер), класичний – за стилем (постановка видатного хореографа ХХ століття М.Фокіна). 

М.Фокіна надихнула поезія французького поета-романтика Т.Готьє, зокрема перші її рядки: «Я – дух троянди, яку ти носила вчора на балу…». Буйна фантазія балетмейстера розвинула ці кілька слів у сюжет: Дівчина, повернувшись із першого балу в своєму житті , відпочиває в кріслі; уві сні їй являється дух Троянди  і запрошує на танець; схвильована, Дівчина прокидається…

   Вечір одноактних балетів завершить композиція «Ближче, ніж кохання». Це робота молодого київського соліста балету Артема Шошина, який задумав створити  свою  постановку і здійснив її  в стилі модерн. М’яка оксамитова музика бароко, під яку йде спектакль, ніяк не дисонансує з сучасним танцем, який розповідає про любов. Три пари артистів передають різні стадії любові: її  зародження, розквіт і затухання, повне гіркоти.

16806803_1764904660503946_9155260030524218591_n
16730518_1764905080503904_3220623802577097275_n
16939220_1764905073837238_8746778937233692324_n
16939442_1764905230503889_4037451535907360437_n
16807007_1764905387170540_7176100260339915267_n
16865070_1764904800503932_5067966370433731380_n
16864038_1764903940504018_5236548230471835336_n
16864398_1764904813837264_4197005941002703955_n
16938867_1764904937170585_5331032956225914366_n
16832155_1764904807170598_8186796459518994631_n
16996260_1764904927170586_6927063531921515739_n
16939538_1764904657170613_3341604601711537941_n
16938672_1764904430503969_5240013809740721774_n
16831117_1764903993837346_1902053521114290690_n
16865142_1764904210503991_5347641493749577739_n
16938443_1764904433837302_3973349998030378805_n
16939347_1764904313837314_4536256350041775565_n
16939466_1764904110504001_4221544598612700413_n
16996496_1764904667170612_2143988315095584231_n
16939535_1764903937170685_8749133197452438574_n
16998059_1764904427170636_6345577124844643568_n
16938973_1764904533837292_9002910221205231811_n
16682014_1764903990504013_2238717803771299405_n
Найближчі події
"Па де катр " Ц. Пуньї. Хореографія Ж.Перро, редакція А.Доліна
Балетмейстер-постановник
Диригент-постановник

Юрій Бервецький заслужений артист України

Художник

Тадей Риндзак народний художник України

Костюми

Жанна Малецька

Асистент диригента

Роланд Марчук

Дійові особи та виконавці:
Марія Тальйоні

Наталія Пельо

Вікторія Ткач

Альбіна Якіменко лауреат премії ім. В. Писарєва

Люсіль Гран

Юлія Єрмоленко

Ярина Котис дипломант міжнародного конкурсу

Олена Мицко

Карлотта Грізі

Анастасія Ісупова заслужена артистка України

Євгенія Коршунова лауреат премії ім. В. Писарєва

Олена Мицко

Юлія Рижа

Христина Трач заслужена артистка України

Фанні Черріто

Дарія Ємельянцева

Уляна Корчевська

"Видіння троянди" на муз. К.М.фон Вебер, хореографія М.Фокіна
Балетмейстер-постановник

Ігор Храмов народний артист України

Диригент-постановник

Юрій Бервецький заслужений артист України

Асистент диригента

Роланд Марчук

Художник

Тадей Риндзак народний художник України

Виготовлення костюмів за ескізами Л.Бакста

Жанна Малецька

Дійові особи та виконавці:
Троянда

Трістан Добровний лауреат міжнародного конкурсу

Сергій Качура

Євгеній Свєтліца заслужений артист України

Дівчина

Дарія Ємельянцева

Євгенія Коршунова лауреат премії ім. В. Писарєва

Олена Мицко

Вікторія Ткач

"Більше, ніж кохання" на муз. Й.Пахельбеля, Г.Генделя, К.-В.Глюка,А.Вівальді, E.Боссo, А.Марчелло. Хореографія,постановка, костюми - Артем Шошин
Балетмейстер-постановник
Асистент балетмейстера
Виготовлення костюмів за ескізами А.Шошина

Жанна Малецька

Світло
Звукорежисер
Виконавці:

Христина Трач заслужена артистка України

Євгенія Коршунова лауреат премії ім. В. Писарєва

Ярина Котис дипломант міжнародного конкурсу

Зоряна Дворська

Дарія Ємельянцева

Уляна Корчевська

Наталія Пельо

Марія Потапова

Юлія Рижа

Трістан Добровний лауреат міжнародного конкурсу

Сергій Качура

Олег Ласка

Юрій Мартин

Микола Санжаревський

Мистецький керівник проекту

Ігор Храмов народний артист України

роздрукувати*Театр залишає за собою право замінювати виконавців
11 вересень 2017
роздрукувати*Театр залишає за собою право замінювати виконавців