Оперета

Директор театру/ Ключ на бруківці

одноактні комедії
Директор театру / Ключ на бруківці
120 Хвилин.

Підгляньте у замкову шпарину: і вам відкриються не лише інтриги та скандали театру, але й неймовірні пригоди гульвіси, що потрапляє у спальню закоханих у першу шлюбну ніч!
Саме такий веселий сюжет останньої прем’єри Львівської Національної Опери – двох музичних комедій, які виконуються впродовж одного вечора – зингшпіля «Директор театру» В.А. Моцарта та оперети «Ключ на бруківці» Ж. Оффенбаха.
Пориньте у світ віртуозних арій, запеклих інтриг, неочікуваних поворотів сюжету і неодмінно – веселих і щасливих хеппі-ендів!
Розмовні діалоги вистав виконуються українською мовою.

 

  • зингшпіль «Директор театру» В.-А.Моцарта 
  • Лібрето Готліба Штефані

Постановники:

Диригент-постановник – Мирон Юсипович, заслужений артист України

Режисер-постановник – Галина Воловецька , заслужений діяч мистецтв України

Балетмейстер-постановник – Сергій Наєнко, заслужений артист України

Художник-постановник – Ігор Лев

Художник костюмів – Дарія Зав’ялова, заслужений художник України

Художник-консультант  – Олександр Дубовик

Дійові особи та виконавці:

Мадам Герц –   Наталія Курильців, Ірина Ключковська, Христина Заборська, Олена Сейко

Мадемуaзель Зільберклянґ – Анастасія Корнутяк, Анна Носова

Пан Франк, директор театру –  Віталій Войтко, Олег Лановий, Василь Садовський

Буфф  – Дмитро Кокотко, Ігор Міхневич, Роланд Марчук, Володимир Чібісов

У виставі беруть участь артисти балету Уляна Барна, Анастасія Боднар, Роксоляна Іскра, Юлія Рижа, Андрій Адонін,  Костянтин  Гуляй, Руслан Диня, Святослав Кащій.

  • оперета «Ключ на бруківці, або Пригоди весільної ночі» Ж.Оффенбаха
  • Лібрето М.Делакура, А.Моранда

    Переклад Миколи Петренка, Надії Труш

  • Постановники:

    Диригент-постановник – Ірина Стасишин

    Режисер-постановник – Галина Воловецька, заслужений діяч мистецтв України

    Балетмейстер-постановник – Сергій Наєнко, заслужений артист України

    Художник-постановник – Ігор Лев

    Художник костюмів – Дарія Зав’ялова, заслужений художник України

    Художник-консультант –  Олександр Дубовик

    Дійові особи та виконавці:

    Сюзанна – Олеся Бубела, Мар’яна Мазур, Людмила Осташ, Ірина Кібертайте

    Розіта – Аліна Діденко, Наталія Курильців, Анна Носова

    Флорестан – Олег Лановий, Олег Садецький, Ігор Радванський

    Мартель –  Володимир Дутчак, Ігор Міхневич, Юрій Шевчук, Володимир Шинкаренко

    У виставі беруть участь артисти балету Уляна Барна, Анастасія Боднар, Роксоляна Іскра, Юлія Рижа, Андрій Адонін,  Костянтин  Гуляй, Руслан Диня, Святослав Кащій.

 

 

Лібрето вистави
зингшпіль «Директор театру» В.-А.Моцарта

   Директор Франк у відчаї: його театр збанкротував. Правда, залишився тільки комік Буфф. Завжди налаштований оптимістично, він приносить директорові запрошення на фестиваль у місто Зальцбург, і, без відома керівника, пускає чутку, що театр набирає акторів. Один за одним претенденти з промовистими прізвищами – мадам Херц («Серце»), мадемуазель Зільберкланг («Срібний звук»),– приходять на «кастинг». Кожен демонструє свої переваги, кожен хоче бути найголовнішим і найбільш високооплачуваним. Конкурентна боротьба за статус і гонорари призводить до розбрату, але Франк примиряє всіх закликом відкинути амбіції і разом служити мистецтву.

оперета «Ключ на бруківці, або Пригоди весільної ночі» Ж.Оффенбаха

  Гульвіса-композитор, який пише оперети, тікаючи від розлюченого чоловіка своєї коханки, рятується на даху одного з сусідніх будинків, а потім крізь комин потрапляє в спальню Сюзанни, яка щойно вийшла заміж за судового слідчого Анрі Мартеля. Флорестан, почувши музику, збагнув, що в будинку відбувається бал, і планує непомітно вийти, прослизнувши поміж танцюючих. Однак не встигає, бо в кімнату вбігають Сюзанна та її подруга Розіта. Флорестан ховається в шафу. А жінки тим часом обговорюють суперечку Сюзанни з її чоловіком:  вона образилась настільки, що вирішила не впустити його до себе у спальню, поки він не попросить пробачення. Розіта обіцяє помирити молодят і йде покликати Мартеля. А в цей час – несподівано для Сюзанни – з шафи з’являється Флорестан. Розуміючи, що може скомпрометувати її своєю присутністю, він погоджується покинути кімнату, вилізши через вікно.

   Повертається Розіта попередити Сюзанну, що її коханий ось-ось «прилетить». Однак у вікні несподівано з’являється Флорестан. Він мало не розбився, спускаючись по трубі з 4-ого поверху, і тому знову повернувся в кімнату. Розіта спершу думає, що він коханець Сюзанни, а потім припускає, що він бандит або маньяк. На щастя, Флорестанові вдається заспокоїти подруг і розповісти, хто він насправді. Вони захоплені, що познайомилися з композитором, і з радістю наспівують його бравий шлягер.

   Розважаючи жінок, Флорестан дізнається, що наречений Сюзанни – всім відомий, дуже принциповий судовий слідчий Анрі Мартен, якого бояться всі злочинці. Тому вирішує втекти, поки не пізно, але саме в той момент за дверима  з’являється Мартель. Флорестан похапцем зачиняє двері.

   Анрі просить Сюзанну впустити його. Налякана Розіта хоче відібрати ключ у Флорестана. Однак він боїться, що слідчий запроторить його до в’язниці, прийнявши за коханця Сюзанни, тому не віддає ключа. Вони сперечаються. Флорестан випадково випускає ключ, і той падає за вікно на вулицю.

   Мартель довго не може потрапити до коханої. Подруги приховують, що у них в кімнаті знаходиться юнак. Мартель лякає Сюзанну вдаваним самогубством, і вона проговорюється, що ключ упав за вікно на вулицю. На радощах Мартель біжить шукати його і бачить у вікні Флорестана. Чоловік повертається і погрожує всіх убити, проте Флорестан придумує, як їм урятуватися. Він каже, що опинився у спальні на запрошення Розіти, яка кохає його. Він навіть освідчується дівчині. Розіта, заскочена його пропозицією, спершу відмовляється, але все-таки погоджується. Нарешті, усі щасливі!

Про виставу
«Директор театру» В.-А.Моцарта

   Публіка завжди хотіла дізнатися, що ж відбувається за лаштунками. Особливо її зацікавлюють театральні чутки, скандали, інтриги. Так було і два, і три століття тому. У 1786 році австрійський імператор Йосиф II влаштував змагання В.-А.Моцарта і А.Сальєрі, замовивши обом одноактні опери на закулісні сюжети. Тоді виграв Сальєрі, але суд історії – справедливо чи ні – віддав перевагу Моцартові.  

IMG_7061
IMG_7205 - копия
IMG_7333
IMG_7268
IMG_7294
IMG_7410
IMG_7218 - копия
IMG_7463
IMG_7524
IMG_7533
IMG_7548
«Ключ на бруківці, або Пригоди весільної ночі» Ж.Оффенбаха

  Серед ста оперет Оффебаха особливу популярність мала одноактівка «Чоловік біля дверей»( «Un mari à la porte»). Вперше вона постала перед публікою в 1859 році в театрі “Bouffes-Parisiens”. Вже наступного року її прем’єра відбулася у Львові. А більше, ніж через століття, в 1981 році веселу одноактівку зреалізували артисти оперної студії Львівської національної музичної академії ім. М.Лисенка (диригент-постановник і режисер – народний артист України Ігор Лацанич), давши їй назву «Ключ на бруківці, або Пригоди весільної ночі»).  

У основі сюжету – історія про імпресаріо-директора театру Франка, який влаштовує кастинг у свою нову трупу. Кожна співачка хоче бути примадонною, а співак – прем’єром, і для досягнення цієї мети і отримання високого гонорару, вони готові на все!

Далі в історію про театральне закулісся майстерно «вплели» сюжет оперети «Ключ на бруківці, або Пригоди весільної ночі» Ж.Оффенбаха.

Режисер-постановник Галина Воловецька розповіла, яким чином вдалося гармонійно поєднати сюжети «Директора театру» та «Ключа на бруківці» у одну виставу.

 
 
 
Volovetska_G
 
 
 
 

«На перший погляд здається, що між ними дійсно нема ніякого зв’язку. Ми задумали підглянути в театральний світ наче зсередини. Зингшпіль Моцарта – певною мірою пародія на театр… За сюжетом директор Франк перебуває у відчаї, адже його театр збанкротував. Правда, залишився тільки комік Буфф, який намагається підмовити імпресаріо взяти участь в театральному фестивалі, не маючи при цьому грошей… Буфф пускає чутку, що театр нібито набирає акторів, які, повівшись на неї, хочуть взяти у цьому участь. Так і закручується вся ця інтрига», – пояснює режисерка.

 
 
 
 

Місточком, який об’єднує два твори у одній виставі, є кастинг у театрі, в якому власне бере участь головний герой оперети Ж. Оффенбаха «Ключ на бруківці, або Пригоди весільної ночі» – гульвіса-композитор Флорестан.

Флорестан приходить на кастинг, який проводить директор Франк у першій історії. Він пропонує до постановки свій твір про любовний трикутник, героєм якого є, зокрема, і він сам. Флорестан вигадує анекдотичну історію про пригоди молодого гульвіси, що, рятуючись втечею від розлюченого чоловіка своєї коханки, потрапляє в спальню Сюзанни, яка щойно вийшла заміж і чекає на прихід свого нареченого. 

«У такий спосіб ми розкриваємо тло театру, показуючи, які різні в ньому є амплуа. Це типажі, які дуже часто представлені у всіх історіях. Перший твір – така собі пародія, другий – також комедійного плану. Вирішили зробити такий експеримент: тут музика Моцарта, а тут – Оффенбаха. Але канва обох – легка та прозора. Оркестр майже той самий, лиш більш доповнений духовою групою…», – пояснила Галина Воловецька.

Обидва твори мають різних диригентів-постановників: у «Директорі театру» В.А.Моцарта  диригує Мирон Юсипович, а в «Ключі на бруківці» Ж. Оффенбаха – Ірина Стасишин.

Найближчі події
2019
31
гру.
вівторок
18:00-20:00 | 80-1400 грн
Львівський національний академічний театр опери та балету
Обрати деньКупити квиток
2020
04
січ.
субота
18:00-20:00 | 50-500 грн
Львівський національний академічний театр опери та балету
Обрати деньКупити квиток
2020
11
січ.
субота
18:00-20:00 | 80-600 грн
Львівський національний академічний театр опери та балету
Обрати деньКупити квиток
2020
12
січ.
неділя
18:00-20:00 | 50-500 грн
Львівський національний академічний театр опери та балету
Обрати деньКупити квиток
роздрукувати*Театр залишає за собою право замінювати виконавців
11 вересень 2017
роздрукувати*Театр залишає за собою право замінювати виконавців