Пропонуємо вашій увазі музичний вечір, який включає:
- зингшпіль «Директор театру» В.-А.Моцарта
-
Лібрето Готліба Штефані
Постановники:
Диригент-постановник – Мирон Юсипович, заслужений артист України
Режисер-постановник – Галина Воловецька , заслужений діяч мистецтв України
Балетмейстер-постановник – Сергій Наєнко, заслужений артист України
Художник-постановник – Ігор Лев
Художник костюмів – Дарія Зав’ялова, заслужений художник України
Художник-консультант – Олександр Дубовик
Дійові особи та виконавці:
Мадам Герц – Наталія Курильців, Ірина Ключковська, Христина Заборська, Олена Сейко
Мадемуaзель Зільберклянґ – Анастасія Корнутяк, Анна Носова
Пан Франк, директор театру – Віталій Войтко, Олег Лановий, Василь Садовський
Буфф – Дмитро Кокотко, Ігор Міхневич, Роланд Марчук, Володимир Чібісов
У виставі беруть участь артисти балету Уляна Барна, Анастасія Боднар, Роксоляна Іскра, Юлія Рижа, Андрій Адонін, Костянтин Гуляй, Руслан Диня, Святослав Кащій.
- оперета «Ключ на бруківці, або Пригоди весільної ночі» Ж.Оффенбаха
-
Лібрето М.Делакура, А.Моранда
Переклад Миколи Петренка, Надії Труш
-
Постановники:
Диригент-постановник – Ірина Стасишин
Режисер-постановник – Галина Воловецька, заслужений діяч мистецтв України
Балетмейстер-постановник – Сергій Наєнко, заслужений артист України
Художник-постановник – Ігор Лев
Художник костюмів – Дарія Зав’ялова, заслужений художник України
Художник-консультант – Олександр Дубовик
Дійові особи та виконавці:
Сюзанна – Олеся Бубела, Мар’яна Мазур, Людмила Осташ, Ірина Кібертайте
Розіта – Аліна Діденко, Наталія Курильців, Анна Носова
Флорестан – Олег Лановий, Олег Садецький, Ігор Радванський
Мартель – Володимир Дутчак, Ігор Міхневич, Юрій Шевчук, Володимир Шинкаренко
У виставі беруть участь артисти балету Уляна Барна, Анастасія Боднар, Роксоляна Іскра, Юлія Рижа, Андрій Адонін, Костянтин Гуляй, Руслан Диня, Святослав Кащій.
Директор Франк у відчаї: його театр збанкротував. Правда, залишився тільки комік Буфф. Завжди налаштований оптимістично, він приносить директорові запрошення на фестиваль у місто Зальцбург, і, без відома керівника, пускає чутку, що театр набирає акторів. Один за одним претенденти з промовистими прізвищами – мадам Херц («Серце»), мадемуазель Зільберкланг («Срібний звук»),– приходять на «кастинг». Кожен демонструє свої переваги, кожен хоче бути найголовнішим і найбільш високооплачуваним. Конкурентна боротьба за статус і гонорари призводить до розбрату, але Франк примиряє всіх закликом відкинути амбіції і разом служити мистецтву.
Гульвіса-композитор, який пише оперети, тікаючи від розлюченого чоловіка своєї коханки, рятується на даху одного з сусідніх будинків, а потім крізь комин потрапляє в спальню Сюзанни, яка щойно вийшла заміж за судового слідчого Анрі Мартеля. Флорестан, почувши музику, збагнув, що в будинку відбувається бал, і планує непомітно вийти, прослизнувши поміж танцюючих. Однак не встигає, бо в кімнату вбігають Сюзанна та її подруга Розіта. Флорестан ховається в шафу. А жінки тим часом обговорюють суперечку Сюзанни з її чоловіком: вона образилась настільки, що вирішила не впустити його до себе у спальню, поки він не попросить пробачення. Розіта обіцяє помирити молодят і йде покликати Мартеля. А в цей час – несподівано для Сюзанни – з шафи з’являється Флорестан. Розуміючи, що може скомпрометувати її своєю присутністю, він погоджується покинути кімнату, вилізши через вікно.
Повертається Розіта попередити Сюзанну, що її коханий ось-ось «прилетить». Однак у вікні несподівано з’являється Флорестан. Він мало не розбився, спускаючись по трубі з 4-ого поверху, і тому знову повернувся в кімнату. Розіта спершу думає, що він коханець Сюзанни, а потім припускає, що він бандит або маньяк. На щастя, Флорестанові вдається заспокоїти подруг і розповісти, хто він насправді. Вони захоплені, що познайомилися з композитором, і з радістю наспівують його бравий шлягер.
Розважаючи жінок, Флорестан дізнається, що наречений Сюзанни – всім відомий, дуже принциповий судовий слідчий Анрі Мартен, якого бояться всі злочинці. Тому вирішує втекти, поки не пізно, але саме в той момент за дверима з’являється Мартель. Флорестан похапцем зачиняє двері.
Анрі просить Сюзанну впустити його. Налякана Розіта хоче відібрати ключ у Флорестана. Однак він боїться, що слідчий запроторить його до в’язниці, прийнявши за коханця Сюзанни, тому не віддає ключа. Вони сперечаються. Флорестан випадково випускає ключ, і той падає за вікно на вулицю.
Мартель довго не може потрапити до коханої. Подруги приховують, що у них в кімнаті знаходиться юнак. Мартель лякає Сюзанну вдаваним самогубством, і вона проговорюється, що ключ упав за вікно на вулицю. На радощах Мартель біжить шукати його і бачить у вікні Флорестана. Чоловік повертається і погрожує всіх убити, проте Флорестан придумує, як їм урятуватися. Він каже, що опинився у спальні на запрошення Розіти, яка кохає його. Він навіть освідчується дівчині. Розіта, заскочена його пропозицією, спершу відмовляється, але все-таки погоджується. Нарешті, усі щасливі!
Публіка завжди хотіла дізнатися, що ж відбувається за лаштунками. Особливо її зацікавлюють театральні чутки, скандали, інтриги. Так було і два, і три століття тому. У 1786 році австрійський імператор Йосиф II влаштував змагання В.-А.Моцарта і А.Сальєрі, замовивши обом одноактні опери на закулісні сюжети. Тоді виграв Сальєрі, але суд історії – справедливо чи ні – віддав перевагу Моцартові.











Серед ста оперет Оффебаха особливу популярність мала одноактівка «Чоловік біля дверей»( «Un mari à la porte»). Вперше вона постала перед публікою в 1859 році в театрі “Bouffes-Parisiens”. Вже наступного року її прем’єра відбулася у Львові. А більше, ніж через століття, в1981 році веселу одноактівку зреалізували артисти оперної студії Львівської національної музичної академії ім.М.Лисенка (диригент-постановник і режисер – народний артист України Ігор Лацанич), давши їй назву «Ключ на бруківці, або Пригоди весільної ночі»).
|
||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||
|