Музичний салон

МУЗИКА АДВЕНТУ

концерт
МУЗИКА АДВЕНТУ
концерт
60 Хвилин.

Заключний концерт ансамблевого майстер-курсу

з інтерпретації музики епохи Бароко

80-літтю Мирослава Скорика присвячуємо

Барокове Люстро Львова

У програмі:

Ян Дісмас Зеленка (1679-1745) – «Miserere», ZWV 57;

Йоганн Крістоф Пец (1664-1716) – «Concerto Pastorale» для двох поздовжних флейт, струнних і бассо контінуо;

Йоганн Себастіан Бах ( 1685-1750) – Кантата BWV 131 – «З глибини взиваю до Тебе, Господи», («Aus der Tiefen rufe ich, Herr, zu dir»).

Виконавці:

Musica Antiqua Leopolis Consort

Барокова Капела ЛНМА ім. М.Лисенка

Керівники – Анна Іванюшенко (оркестр)

 Людмила Капустіна (хор)

Солісти:

Анастасія Арбузова – сопрано

Юлія Фоорман – мецо-сопрано (Швейцарія)

Маттіас Бухер – тенор

Наталія Павлів – поздовжна флейта

Ольга Мілоста – поздовжна флейта

Диригент і наставник проекту – Богдан Швед (Україна- Швейцарія)

Керівник проекту – Божена Корчинська

Генеральний партнер проекту – Львівська Національна Опера

Партнер – Galicians Scholarship Cantorum

Проект відбувається за підтримки Департаменту з питань культури, національностей та релігій ЛОДА

Лібрето вистави
Про виставу

Вже втретє, традиційно у Дзеркальній залі Львівської опери відбудеться мистецька подія під назвою «Барокове Люстро». Триденний майстеркурс (29/XI – 1/XII/ 2018) і святковий заключний концерт (2/XI/2018), присвячений музиці барокової епохи принаджуватиме найрізноманітнішу публіку: українських та європейських музикантів, студентів, а також львів᾽ян і гостей міста. У попередніх проектах брали участь імениті музиканти з Польщі, Бельгії та України (видатна співачка Ольга Пасічник, капельмайстер Варшавської камерної опери Радослав Камєняж, відомий лютніст Бернгард Гофштьоттер, а також Лідія Футорська, Мирослава Которович, Божена Корчинська, Сергій Хоровець, Юрій Хвостов).

Нинішній проект очолить блискучий українсько-швейцарський диригент Богдан Швед (Базель, Швейцарія), добре знаний у Європі завдяки своїй успішній діяльності в оперних, симфонічних та хорових проектах. Досвідчений майстер допоможе львівським музикантам віднайти себе у ментальних просторах, окреслених мистецькими ідеями і думкою віддаленої барокової епохи вчитиме поєданню вокальних та інструментальних тембрів, барв, створення балансу голосів і шляхетної емоційності. На прикладах кантатної творчості Йогана Себастіана Баха та Яна Дісмаса Зеленки маестро навчатиме учасників майстер-курсу фундаментальних принципів стилістично вивіреної інтерпретації музики бароко, а також правильної вокальної вимови німецьких текстів та вокальної орнаментики.
Інструментальна частина концерту буде представлена вишуканим і наповненим передріздвяним настроєм Concerto Pastorale Йогана Крістофа Пеца, написаним для двох поздовжних флейт і струнного ансамблю.
Цикл-проект «Барокове Люстро» належить до унікальних, саме львівських ідей, оскільки на тлі нової «музично барокової» хвилі, що поширюється музичною Україною, є на сьогодні єдиним, присвяченим не тільки мистецькій, а насамперед, навчальній меті.

В проекті візьмуть участь Musica Antiqua Leopolis Consort, Барокова Капела Львівської національної музичної академії ім. Лисенка (оркестр і хор), а також солісти Анастасія Арбузова (сопрано, Львів), Наталія Павлів і Ольга Мілоста (українські поздовжні флейти, Львів).

Проект відбувається за ініціативи громадської організації «Академія Давньої Музики Леополіс» та за підтримки Департаменту з питань культури, національностей та релігій Львівської облдержадміністрації.

Генеральний партнер та організатор – Дзеркальна Зала Львівської опери
Партнер «Haliciana schola cantorum»

POSTER_ADVENT_1
_MG_0764

Богдан Швед
Диригент

Богдан Швед народився 1973 року у Львові. Музичну освіту здобував у Львові, як флейтист і піаніст, а також артист уславлених хорів. З відзнакою закінчив Львівську музичну академію за фахом оперно-симфонічного диригування у класі професора Миколи Колесси. Вдосконалював диригентську майстерність у Моцартеумі (Зальцбург), в класі Деніса Рассела-Девіса; у Ляйпціґу, в класі Крістіана Клуттіґа (диплом з відзнакою), а також був активним учасником численних майстеркурсів під керівництвом таких майстрів, як Жолт Нодь, Петер Етвьош, Сір Колін Девіс, Юрій Сімонов, Сільвен Камбрелен.
Перший досвід діяльності в оперній сфері здобув як диригент Львівської Опери («Шукачі перлів» і «Таємний шлюб»), а пізніше також як концертмайстер Південнонімецької Камерної Опери (м. Ульм); як керівник оперного проекту студентів Моцартеуму в Словенії («Аптекар»); як концертмайстер і асистент Майнтеатру (Maintheater) міста Вюрцбурґ, а також як суфлер театру у Базелі та Франкфурті.
Богдан Швед був гостьовим диригентом Ensemble Recherche Freiburg (Ганновер), Ново Место (Словенія), Janacek-Philharmonie в Остраві (Чехія), 2004 року – у театрі м. Герліц, у Молодіжній філармонії Тюринґії з нагоди Ваймарського фестивалю культури а також в Оперному театрі м. Челябинськ (Сибір).
Брав участь у Фесивалі давньої музики у Львові (2005, 2006, 2012); у фестивалі «Віртуози» (Львів, 2011).
У травні 2009 був другим диригентом Деніса Рассела-Девіса у постановці Джорджа Крама „Star-Child“ у співпраці з Мюнхенською філармонією.
2009 року Б. Швед перейняв керівництво Regio-Chor Binningen / Basel , а 2012 року Amadeus Chors Bern і A-Cappella-Chores Zürich, з яким щороку відбувається шість-вісім концертів в межах краю та за кордоном (www.a-cappella-chor.ch).
Від 2005 р. Б. Швед був асистентом Кирила Петренка у постановках опер П. Чайковського «Мазепа», «Євгеній Онєгін», «Пікова Дама» у Ліонській Національній Опері, а також асистував Кирилу Карабицю та Кацуші Оно («Соловей» І. Стравінського, «Ніс» Д. Шостаковича) в рамках фестивалю Екс-ан-Прованс 2010 і 2011 (Ліонська Національна Опера).
У 2011 році Богдан Швед був керівником хору Міського театру м. Берн, а 2012 корепетитором у Віденському Театрі у постановках опер «Іоланта» П. Чайковського і «Франческа да Ріміні» С. Рахманінова (під керівництвом Кирила Петренка і Василя Синайського).
У вересні 2012 Б. Швед диригував двома концертами в рамках міжнародного фестивалю класичної музики “Chamber Music Session”: «Німецький реквієм» Й. Брамса і програма із Національним ансамблем солістів «Київська камерата» і такими інструменталістами як Максиміліан Ферраті, П’єр-Ів Арто та Андрій Пушкарьов.
В жовтні 2014 року Богдан Швед з успіхом дебютував із „Symphonie Libergique“ у якості диригента Філармонії Констанц із музичним кабаретистом та піаністом Гансом Ліберґом (Центр культури та Конгресів, м. Люцерн).
2015-2016 – диригент-асистент у постановці «Леді Макбет» Д. Шостаковича.
Влітку 2015 та травні-червні 2016 Б. Швед – керівник хору Ліонської Національної Опери в постановках Петера Селларса на фестивалі Екс-ан-Прованс ( «Іоланта» П. Чайковського і «Персефона» І. Стравінського).

Анастасія Арбузова-Родич

сопрано

Народилася 1986 року у Львові. Закінчила Львівську національну музичну академію ім. М. В. Лисенка у класі сопілки Божени Корчинської (здобула ступінь магістра). Стипендіатка Міністра культури і народної спадщини Республіки Польща «Gaude Polonia» (2012). Предметом стипендіальної програми було вдосконалення знання інтерпретації вокальної та інструментальної барокової музичної спадщини під керівництвом Марека Топоровського, професора Музичної академії ім. К. Шимановського в Катовіцах (Польща), та вдосконалення вокальної майстерності під керівництвом Матея Бартчака, професора цього ж ВНЗ.

Брала участь у курсах майстерності Богдана Шведа, Тетяни Польт-Луценко, Пола Есвуда, Марка Топоровського, Богдана Макаля, Петри Матейови, Еміла Сокача.

Здобула такі нагороди:

– Гран-Прі конкурсу «Юні таланти Львова» (1999, 2000,2001) — стипендіатка Львівської міської ради

– Гран-Прі Галицького регіонального конкурсу юних сопілкарів ім.І.Скляра, Є.Бобровникова

– І пемія III Міжнародного конкурсу виконавців на народних інструментах ім. Г. Хоткевича (2004)

– І премія конкурсу «Срібний Дзвін» (2006)

– І премія на 56 Europees MuziekfestivalNeerpelt (Бельгія, 2008) – номінація «фольклорна музика»

– Дипломантка Міжнародного молодіжного джазового фестивалю «Джалітон» (Ялта, 2009)

Своє захоплення бароковою музикою реалізовує як солістка ансамблю давнього співу «A cappella Leopolis». У складі цього колективу брала участь у записі кількох компакт-дисків (2006, 2007, 2009, 2010,2015). У 2009 році ансамбль був номінований до слухацької премії в найкращій десятці категорії «Вокальні групи/хори» ІІІ програми Польського Радіо.

З цим колективом брала участь у численних  фестивалях: Фестиваль Давньої музики у Старому Сончі (Польща, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008); Фестиваль Давньої музики у Щеціні (Польща, 2007, 2009); Фестиваль Давньої музики у Львові (2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011-2016); Міжнародний Форум Музики Молодих «ГогольФест» (Київ, 2007); «Festder Innenhoefe & Museumsnaechte» Фрайбург (Німеччина, 2007); Фестиваль «Салезіанське літо» Перемшль (Польща, 2008, 2009, 2012); 34 міжнародний фестиваль музичного мистецтва «Віртуози» (Львів, 2015)

Є солісткою польсько-українського ансамблю «Trifolium»  з яким концертує у Польщі, зокрема  брала участь в таких подіях: 31-й Фестиваль органної та камерної музики Слупськ (Польща, 2013); 47-й Міжнародний Фестиваль у Кошаліні (Польща, 2013); 23-й Міжнародний фестиваль органної та камерної музики (Польща, 2013) Міжнародний фестиваль молодих лауреатів «Сілезія» (Польща, 2013); 14 Міжнародний фестиваль «Сосновскі дні музики відомої і невідомої» Фестиваль «Bach-fest» (м.Суми, Україна, 2012). Окрім того реалізувала проекти на фестивалях:

– «Festival junger Künstler Bayreuth» (Німеччина 2010, 2011, 2013)

– «Ярмарок святого Домініка» (Польща, 2009) та багатьох інших.

Ольга Мілоста

поздовжна флейта

Юна виконавиця є уродженкою Рівненщини, випускницею Рівненського музичного училища (клас Ігора Федорова) і нині – студенткою Львівської Національної Музичної Академії ім. М. Лисенка (у класі Божени Корчинської).

Мистецьке  портфоліо Ольги Мілости наповнене численними музичними подіями, перемогами  на конкурсах, участі у фестивалях і різноманітних проектах, серед яких:

– Всеукраїнський конкурс «Волинська Гуковиця» (Луцьк, 2010, І премія);

– ІІ Міжнародний конкурс-фестиваль мистецтв «Арт преміум» (Київ, 2010, ІІ премія);

– І Міжнародний конкурс інструменталістів ім. Є.Станковича (Київ 2012, І премія);

Участь в оперному проекті «Open Opera» (Г.Персел «Дідона та Еней», Львів-Суми-Київ 2017).

Молода виконавиця є постійною учасницею молодіжного проекту «Молодь музикує в музеї» (Львів), а також співпрацює із артистами різних жанрів, зокрема, брала участь у записі пісень знаного барда Макса Паленка (фьюжн, імпровізація); виступала із сольними програмами на наї (флейта Пана).

Історична довідка про інструмент.

У концерті звучатиме український різновид поздовжної флейти, сконструйований і запатентований 1980 року українським майстром Дмитром Демінчуком. Цей інструмент став поширеним в Україні під назвою «хроматична сопілка» завдяки впровадженню у серійне виробництво на Експериментальних виробничих майстернях у м. Мельниця-Подільська (Тернопільська обл). 1990 року Мирославом Корчинським був заснований перший клас сопілки у вищому навчальному закладі (ЛНМА ім. М. Лисенка) відтоді бере відлік культура професійної гри  на цьому чудовому українському інструменті.

Наталія Павлів

повздовжна флейта

 Молода виконавиця на українській поздовжній флейті, випускниця Львівської музичної академії ім. М. Лисенка (клас Б. Корчинської), лауреат Всеукраїнських конкурсів. У своїй творчій діяльності вдало поєднує сольне та ансамблеве виконавство, зокрема як незмінна учасниця сопілкового консорту «Dudalis Junior», а також у різних камерних та оркестрових складах (бароковий оркестр Open Opera, м. Київ, інші).

Окрім концертної діяльності, продовжує педагогічну традицію львівської школи професійного виконавства на поздовжій флейті (сопілка), виховуючи юних сопілкарів, серед яких чимало лауреатів міських та обласних конкурсів.

Засновниця і керівник дитячого квінтету сопілкарів, а також перша в Україні дослідниця ролі поздовжних флейт у творчості Й. С. Баха.

 

Найближчі події
роздрукувати*Театр залишає за собою право замінювати виконавців
11 вересень 2017
роздрукувати*Театр залишає за собою право замінювати виконавців