Опера

Дон Жуан

В. А. Моцарт
Дон Жуан
опера на 2 дії
18:00 - 21:00.

Лібрето Лоренцо да Понте

Виконується італійською мовою з українськими субтитрами

Спільний проект Львівської Національної Опери та Львівської національної музичної академії ім. М.Лисенко

Постановники
Диригент-постановник

Юрій Бервецький заслужений артист України

Режисер-постановник

Василь Вовкун народний артист України

Балетмейстер-постановник

Сергій Наєнко заслужений артист України

Ірина Мазур заслужена артистка України

Олександр Дідик

Художник-постановник

Тадей Риндзак народний художник України

Художник костюмів

Оксана Зінченко заслужений художник України

Лібрето вистави
Дія 1

Пролог

Посвячення. Командор здійснює обряд посвячення Дон Жуана і Лепорелло в «донжуанство».

Дія 1

Картина перша.Ніч у Севільї. Лепорелло чатує перед будинком дона Гонзало: Дон Жуан, його господар, пробрався до кімнати донни Анни, свого першого кохання. Але дівчина відкидає залицяння Дон Жуана, обличчя якого сховане за маскою. Він намагається втекти, але донна Анна кличе на допомогу. З’являється Командор і викликає спокусника на дуель. Дон Жуан хоче уникнути кровопролиття. Але дон Гонзало називає його боягузом. Він хапається за шпагу. Командор зупиняє своє серце поцілунком рапіри, передаючи «свободи» Дон Жуану. Дон Жуан із Лепорелло тікають. З’являється дон Оттавіо, наречений донни Анни. Він присягає відплатити незнайомому вбивці.

Картина друга.

Дон Жуан знаходить нову жертву, але його очікує невдача, оскільки в дамі, яку він обирає, він упізнає донну Ельвіру, покинуту раніше кохану. Вона якраз шукає його для того, щоб притягнути до відповідальності за зраду. Але Дон Жуан вдало викручується, залишаючи засмучену Ельвіру разом із Лепорелло. Слуга, щоб заспокоїти Ельвіру, розповідає їй про жінок, зваблених паном. Наближається весільна процесія на чолі з нареченими Церліною та Мазетто. Дон Жуан, ніби випробовуючи кохання наречених, наказує Лепорелло почастувати всю процесію. Сам тим часом запрошує Церліну до замку. Але знову з’являється донна Ельвіра і викриває спокусника перед довірливою селянською дівчиною. Дон Жуан намагається видати ревниву жінку за божевільну, але Ельвіра забирає з собою Церліну. Донна Анна та дон Оттавіо, не підозрюючи, що перед ними вбивця, просять Дон Жуана допомогти їм. Дон Жуан із ввічливістю згоджується. Раптово приходить донна Ельвіра і знову намагається викрити спокусника. Дон Жуан безцеремонно називає її божевільною. Донна Анна, дочка Командора, з жахом усвідомлює, що саме Дон Жуан був у неї цієї ночі  і вбив батька.

Картина третя.

Дон Жуан із задоволенням слухає розповідь Лепорелло про події в замку. Картина четверта. Біля замку. Церліна намагається вмилостивити розлютованого Мазетто. Адже Лицар навіть не доторкнувся до неї, навіть не глянув: чого ж гніватися?Невдовзі з’являються троє людей у масках. Це донна Анна, донна Ельвіра та дон Оттавіо. Вони шукають не розваг, а прийшли викрити Дон Жуана.Серед бурхливих веселощів сумує лише один Мазетто. Сердито стежить він за залицяннями господаря до Церліни. Входять троє незнайомців у масках. Дон Жуан разом із Лепорелло, скориставшись метушнею, затягують Церліну до сусідньої кімнати. На крик дівчини збігаються гості, але спокусник спокійний. Адже він кинувся на порятунок Церліни, яку хотів нібито спокусити Лєпорелло. Дон Жуанові ніхто не вірить. Він  шпагою прокладає шлях до виходу собі та Лепорелло.

Дія 2

Дія 2

Картина перша

Перед будинком донни Ельвіри. Сутеніє. Небезпечні пригоди набридли Лепорелло: рано чи пізно це має погано скінчитися. Слуга вирішує покинути господаря. Однак гаманець з золотом припиняє його бурчання. Увагу Дон Жуана привертає камеристка Ельвіри.  Дон Жуан та Лепорелло обмінюються плащами. Тим часом на балкон виходить Ельвіра. Дон Жуан, сховавшись за спиною слуги, співає серенаду. Ельвіра знову спалахує пристрастю. Вона вибігає на вулицю і, сприйнявши у темряві перевдягненого Лепорелло за свого невірного коханого, готова йти з ним на край світу. Тепер Дон Жуан може залицятися до камеристки. Нічну ідилію руйнує Мазетто, який із кількома друзями шукає Дон Жуана, щоби відплатити за знівечену честь. Але той видає себе за Лепорелло і навіть вказує, де знайти мерзенного спокусника. Озброєні друзі Мазетто розходяться у різні боки, а нещасний наречений Церліни залишається віч-на-віч із кавалером. Дон Жуан б’є його і, сміючись, залишає. Церліна ніжно втішає коханого.

Картина друга

Перевдягений у костюм господаря Лепорелло все ще прогулюється з донною Ельвірою. Він почувається «Дон Жуаном» у цій небезпечній ролі. Йому стає зовсім незручно, коли з’являється донна Анна та дон Оттавіо, а потім Церліна з Мазетто. Переляканий Мазетто зразу ж все розповідає. Ця нова витівка Дон Жуана ще більше вражає всіх, а Оттавіо обіцяє розправитися зі спокусником.

Картина третя

Кладовище у Севільї. Дон Жуан, знаходить тут свого слугу. Серед могил  і хрестів вони розповідають один одному про свої останні пригоди. Стоячи перед пам’ятником Командору, Лепорелло з жахом читає напис: «тут на вбивцю чекає смерть».Але Дон Жуана це не лякає. З самовпевненістю він запрошує на вечерю камінну статую вбитого ним Командора. Статуя з загрозою киває головою: «Прийду».

Картина четверта

З добрим настроєм Дон Жуан смакує розкішною вечерею з яблуками спокуси. Донна Ельвіра знову, в останній раз, приходить до нього. Вона ще раз намагається навернути свого невірного коханого на правильний шлях. Але Дон Жуан не хоче її слухати. Донна Ельвіра збирається йти, проте враз злякано повертається назад. Дон Жуан посилає Лепорелло подивитися, що там відбувається. З жахом слуга сповіщає, що камінна статуя Командора завітала на вечерю. Хвилини Дон Жуана пораховані, але без страху він йде на зустріч смерті. «Ні» – відповідає він на вимогу Командора покаятися. Чуються страшні громовиці, небо пронизують блискавки. Дон Жуан, якого Командор затягує до безодні, встигає передати «свободи донжуанства» Лепорелло.

Епілог

Донна Ельвіра, донна Анна і дон Оттавіо, Церліна та Мазетто вітають у Лепорелло новонародженого Дон Жуана. При цьому проповідують, що доброчесність чекає нагорода, а порок сам собі суддя…

Про виставу

   «Дон Жуан» – ще одна історія про великого іспанського спокусника, яку втілив в оперному жанрі Вольфганг Амадей Моцарт. Засуджує або виправдовує композитор свого героя? Чим викликані його численні любовні пригоди? Неоднозначну відповідь на це питання дає наша вистава.

   Дана постановка –  спільний проект нашого театру й Львівської національної музичної академії імені М.Лисенка. Виконавці сольних партій – студенти й недавні випускники цього навчального закладу, голоси й артистичні дані яких переконують у мистецькому обдаруванні молоді.

 

3
4
opera_DonJuan_PREMIERA_(E_Kraws)4062
8
4-opera_DonJuan_PREMIERA_(E_Kraws)4214
7
9
opera_DonJuan_PREMIERA_(E_Kraws)4304
opera_DonJuan_PREMIERA_(E_Kraws)4346
opera_DonJuan_PREMIERA_(E_Kraws)4175
opera_DonJuan_PREMIERA_(E_Kraws)4572
2
1-dong64
3-opera_DonJuan_PREMIERA_(E_Kraws)5095
11
10
12
Найближчі події
роздрукувати*Театр залишає за собою право замінювати виконавців
11 вересень 2017
роздрукувати*Театр залишає за собою право замінювати виконавців