Опера

Безумний день, або Весілля Фігаро

В.-А.Моцарт
Безумний день, або Весілля Фігаро
комічна опера на 2 дії
18:00 - 21:20.
Спільний проект Львівської Національної Опери та Львівської національної музичної академії ім. М.Лисенка

Виконується італійською мовою з українськими субтитрами

Постановники
Диригент-постановник

Юрій Бервецький заслужений артист України

Режисер-постановник

Василь Вовкун народний артист України

Балетмейстер-постановник

Сергій Наєнко заслужений артист України

Художники-постановники

Тадей Риндзак народний художник України

Художник костюмів

Мар’яна Громиш

Хормейстер

Мар’ян Телішевський заслужений артист України

Лібрето вистави
Безумний день…

Режисерські вияви в дійстві

на музиці В.-А.Моцарта “Безумний день, або Весілля Фігаро”

Вже в самій назві твору Бомарше “Безумний день, або Весілля Фігаро”, а далі  – за автором лібрето Лоренцо Да Понте в однойменній опері закладено подвійний підтекст усіх подій і завдань, які об’єднують кожну особу -виконавця  в цілісність яскравого модерного дійства на музиці, в нашому випадку – під назвою “Безумний день…”. Ми ніби не вміщаємося в тему тільки “Весілля Фігаро». Так, вона для нас – одна з головних вихідних подій, що творить масу інших, не менш важливих і значущих. Бо як тоді пояснити емоційне зерно всіх інших героїв, яких Моцарт підіймає на найвищі гребені хвилювання людського духу. Всі вони щиро переконливі, вмотивовано переплетені (хоч,треба визнати, часто втрачають логіку своїх вчинків), що, можливо, й оправдовує сенс людського існування; відкривають і пізнають самих себе, а через себе –  інших і навпаки.

Справді, безумний день може бути єдиний у людському житті –  як потреба і вибух, як даність, що кардинально змінює саме життя, його долю… Безумний день – короткий часовий простір, в якому через повстання проти себе самого відкриваються нові змісти… Безумний день – це дихотомія: форма пред’явлення метафізичної Волі та інструмент її реалізації в абсолютно новий спосіб; це великий шанс створення й відчуття чогось нового, незвіданого, спокусливого; це процес постійний і незворотній, правдивий і грішний… Тому наша художня форма, стилістика, навіть катарсис існування в опері “Безумний день” є з паралельної реальності Моцарта, але не без нього самого. Наша творча енергія скерована  на пошук екзестенційних смислів і вибудовування як моцартівського художнього світу, так і  збереження власного “я”; на подолання натиску стереотипів, який тисне і ламає звідусіль.

Василь Вовкун

Опера В.-А.Моцарта  «Весілля Фіґаро, або Безумний день» в оригінальній постановці народного артиста України В.Вовкуна , завдяки  своєрідності трактування., отримала дещо змінену назву.

Прапрем’єра  відбулася 1 травня 1786 р .у Відні. Твір написаний у стилі італійської комічної опери, тому  сюжет багатий комічними зіткненнями, непорозуміннями, невпізнаваннями, переодяганнями.

Покоївка графині Розіни (Сюзанна) і камердинер графа (Фіґаро) готуються до весілля. Граф Альмавіва хитро пропонує молодим кімнату, яка буде зручною для нього, щоби скористатися правом першої ночі. Молоді розгадують його злий намір і  будують плани, щоби перехитрити графа.

Вони мусять подолати ще й інші перешкоди, що їх завдають різні персонажі, зокрема графська  ключниця  Марцеліна та її старий колишній коханий – доктор Бартоло.

Врешті-решт ці й інші труднощі подолано. Безумний день проминув, і весілля Фіґаро з Сюзанною щасливо здійснюється.

Про виставу

«Весілля Фіґаро» –  опера, яка належить до найвидатніших творів в історії музичного театру. Її популярність всеохоплююча. Моцарт проявив себе в цьому творі як сміливий новатор. Він значно розширив драматургічну роль арій і – особливо –  ансамблів.

    Лібрето даного опусу базується на п’єсі  Бомарше «Безумний день, або Весілля Фіґаро». Моцарт узяв за основу другу частину цієї назви, а режисера-постановника, народного артиста України Василя Вовкуна привабив первісний заголовок, який дав йому розмах для яскравого сценічного відтворення «безумного» дня, а виконавцям сольних партій (ними є студенти й недавні випускники Львівської національної музичної академії ім. М.Лисенка, з якою театр здійснив кілька спільних постановок) – можливість творити вільно й креативно.

 

Figaro 371
Figaro 276
Figaro 263
Figaro 254-2
Figaro 229
Figaro 213
Figaro 161
Figaro 134
Figaro 131
Figaro 088
Figaro 092
Figaro 094 (2)
Figaro 104
Figaro 025
Figaro 044
Figaro 068
Figaro 075
Figaro 088
Figaro 104
Figaro 128
Figaro 153
Figaro 187
Figaro 213
Figaro 229
Figaro 254-2
Figaro 256
Найближчі події
Моцарт
Граф Альмавіва
Розіна, графиня Альмавіва
Фігаро, його камердинер
Сюзанна, її покоївка, наречена Фігаро
Лікар Бартоло
Марцеліна, ключниця лікаря Бартоло
Керубіно, паж графа
Дон Базіліо, вчитель співу
Дон Курціо, суддя
Антоніо
Барбарина, дочка Антоніо
За участю
роздрукувати*Театр залишає за собою право замінювати виконавців
11 вересень 2017
роздрукувати*Театр залишає за собою право замінювати виконавців