Перевтілення

Балет

Одноактні балети “Ромео і Джульєтта” і “Гамлет” на муз. П.Чайковського

та “Перевтілення…” на муз. Б.Бріттена

одноактні балети за мотивами творів В.Шекспіра

РОМЕО І ДЖУЛЬЄТТА

балет на 1 дію

на музику однойменної увертюри-фантазії П.Чайковського

У ХІХ сторіччі творча спадщина В.Шекспіра стала в центрі уваги  європейської музики. Два жанри змагалися у втіленні шекспірівської драматургії: опера(серед них тільки на сюжет «Ромео і Джульєтти» написано 14 опер) та програмна симфонія. До цього жанру належить увертюра-фантазія П.Чайковського, одного з найяскравіших представників європейських митців-романтиків. Тричі протягом творчого шляху він повертався до «Ромео і Джульєтти», створюючи нові редакції; ідея ідеального кохання, що протистоїть буденності життя, завжди його хвилювала.

У цій виставі немає спроби прослідкувати всі сюжетні колізії трагедії Шекспіра. Скоріше, це спостереження за митцем, який намагається ще раз розповісти про непримиренний двобій Монтеккі й Капулетті і про приречене, але вічне кохання Ромео  і Джульєтти.

 

Г А М Л Е Т

балет на 1 дію

на музику однойменної увертюри-фантазії П.Чайковського

Хореографія цього балету, вслід за музикою, не претендує на вичерпне втілення філософського змісту трагедії, а передає лиш роздуми про неї  в поетично узагальнених образах.

У пам’яті Гамлета переплітаються події звершені й майбутні: убивство батька, зрада матері, божевілля та загибель коханої, його останній двобій.

 

ПЕРЕВТІЛЕННЯ

хореографічна сюїта на 1 дію

на  музику «Простої симфонії» Б.Бріттена

Сюїта на музику «Простої симфонії» Б.Бріттена – це спроба пригадати персонажів деяких п’єс Шекспіра та розчинитись у колізіях його творів, створити всесвіт шекспірівських масок під стрімку і блискавичну симфонію Бріттена.

Бенджамін Бріттен (1913-1976) – видатний англійський композитор. Про нього пишуть як першого в Англії – після Персела, який отримав світове визнання 300 років тому.

У спадщині Бріттена більше десятка опер і кантат, два балети, численні симфонічні твори, інструментальні концерти, гімни і хорали.

Ранній твір Бріттена – «Проста симфонія» (1934р.) для струнного оркестру – приваблював чарівним гармонійним поєднанням юнацької свіжості та професійної зрілості. Цей твір надихав на творчість немало митців різних жанрів.

Частина І.  «Приборкання норовливої»

Частина ІІ. «Леді  та блазні»

Частина ІІІ. «Танці для Яґо»

Частина ІV. «…або все, що завгодно …»