Карміна Бурана

Концертна програма

Сценічна кантата на 1 дію

Виконується латинською та давньонімецькою мовами з українськими субтитрами

Перше виконання – 8 червня 1937 року

Лібрето Карла Орфа за мотивами віршів середньовічних поетів

Диригент-постановник – заслужений діяч мистецтв України Михайло Дутчак

Балетмейстер-постановник- заслужений артист України Сергій Наєнко

Хормейстер – лауреат всеукраїнського конкурсу Василь Коваль

Художник-постановник – народний художник України Тадей Риндзак

Художник костюмів – заслужений художник України Оксана Зінченко

 

Диригент-постановник:

заслужений діяч мистецтв України Михайло Дутчак

заслужений діяч мистецтв України Галина Воловецька

Сопрано:

заслужена артистка України Світлана Мамчур

заслужена артистка України Наталія Романюк

дипломант міжнародного конкурсу Галина Вільха

лауреат міжнародного конкурсу Юлія Лисенко

http://youtu.be/aJZb5sywyFY

У 1935-1936 рр. створена сценічна кантата “Карміна Бурана”, що принесла Орфу світову популярність. Кантату “Карміна Бурана” Орф компонував протягом двох років на тексти оригінальної однойменної літературної пам’ятки – рукописного збірника (1300р.), знайденого в бенедиктинському монастирі місцевості Beuren, у передгір’ї Баварських Альп. Свою назву збірник отримав за місцем знайдення(“Carmina” –пісні, вірші; “Пісні з Бойрена”) з часу першого видання в 1847р.

У рукописі зібрані вірші та пісні поетів Франції, Німеччини, Англії, Італії – всього 148 пісень і окремих фрагментів. Рукопис систематизований за чотирма розділами: морально – сатиричні вірші, любовні вірші, застольні ігрові пісні, духовні та шкільні драми.

“Карміна Бурана” – пам’ятка того часу, коли в Німеччині почало активно розквітати світське мистецтво, і це задовго до настання Відродження.

Вірші “Карміна Бурана” – це загальноєвропейська поезія, написана, в основному, середньовічною латинню(мовою церкви і школи), поезія європейських університетів, створена тодішньою духовною елітою, “середньовічною інтелігенцією”, освіченими людьми і часто найвидатнішими представниками культури того часу. Зміст цих віршів торкається всіх ланок життя. Без уваги не залишені ні держава, ні церква, ні окремі особистості.

Із часу прем’єри у Франкфурті-на-Майні (1937) “Карміна Бурана” існує в багатьох сценічних варіантах. Орф вибрав для своєї кантати любовні пісні, вірші про вино і гультяйське життя. Пролог і епілог відтворюють характерний для мистецтва середніх віків образ – колесо Фортуни, що символізує неминучу і безжалісну долю.