Проект “Генезис”. Михайло Деяк. Відкриття виставки 27 червня у дзеркальній залі Львівської Опери
В “дзеркальній залі” львівської опери будуть представлені роботи з серії “народження”, абстрактні скульптури з металу.
Цікавість проекту в його еклектичності: поєднанні зовсім різних стилів та концепцій. Неоренесансно-барокова будівля кінця 19 початку 20 ст. архітектора Зигмунта Горголевського з чарівними інтер’ерами та чудовим фойє де вмонтовані чотири великих дзеркала.
В простір фойє, відомого також під назвою “дзеркальна зала”, вписані зовсім абстрактні, пластичні, динамічні об’єкти, що контрастують зі скульптурними групами та розписами над дзеркалами бічних частин фойє та поєднанні з живописом видовжених форматів із зображеннями сцен з популярних вистав кінця 19 століття.
Скульптури з проекту, в співзвуччі з інтер’ером фойє — наче рух в просторі, який зупинився. Контрастна динаміка об’єктів дозволяє глядачеві з різних ракурсів прочитувати нові образи, імпровізувати та конструювати їх у своїй уяві.
Це як інший часовий простір, скульптури реалізовуються глядачем. Це імпровізовані об’єкти, що контактують з глядачем через його власну призму думок. Вони, власне, в застиглому стані, час рухається і зупиняється в об’єктах, вони ніби конфліктують з середовищем театру, ставляться вороже до нього, але це на перший погляд, бо вони як збудник до роздумів.
Глядач має зрозуміти, що він бачить, тим самим він моделює простір, усвідомивши себе в просторі та простір в собі.
Виставка відбувається в рамках прем’єри опери “Дон Жуан” Моцарта та в рамках LvivMozArt фестивалі у Львові.