Усі дороги ведуть до Львівської опери – прем’єрний бум

https://westnews.info/news/Vsi-dorogi-vedut-do-Lvivskoyi-operipremyernij-bum.html

І влітку, і взимку, і вдень – на концерти в дзеркальній залі, і ввечері – на вистави на великій сцені. Глядачі – вітчизняні й закордонні –  вже  звикли, що квитки треба купувати заздалегідь. Однак ніхто не сподівався, що на нову прем’єру вони за кілька днів розлетяться так швидко, як ніколи. Навіть на генеральну репетицію не можливо було втрапити.

Що спричинило такий бум? Припускаємо, що голод за веселими спектаклями у складні часи й зараз, зокрема, в похмурі осінні вечори.

Зинґшпіль «Директор театру» В.-А.Моцарта й оперета «Ключ на бруківці» Ж.Оффенбаха  зворухобили публіку не лише їхнім  жанром, а й  іменами композиторів, з-під пера яких вийшли ці маленькі шедеври: Моцарт завжди – як символ найдосконалішого, Оффенбах – як піонер, якому всміхнулися успіх і щастя  у  новому на той час, так званому легкому  жанрі.

Не малу роль в увазі до вистави зіграли постаті постановників, які успішно вписують свої роботи у  розвиток львівського  театрального мистецтва: диригенти – заслужений артист України Мирон Юсипович та  Ірина Стасишин, режисер – заслужений діяч  мистецтв України Галина Воловецька, сценограф Ігор Лев (він, до слова, тільки починає, але вже вдало), художник костюмів – заслужений художник України Дарія Зав’ялова, балетмейстер – заслужений артист України Сергій Наєнко.

Створене ними на сцені, побачене й почуте на так бажаній  виставі не розчарувало. Перше, що ловить погляд, коли  розсуваються завіси,  –  мінімалістичні декорації. Графічно окреслені, візуально легкі, багатофункціональні, вони – наче ілюстрації в журналі, який розповідає веселі історії, часом фривольні. Ці декорації, не сперечаючись, а контрастуючи, служать невибагливим фоном для  яскравих персонажів, що вільно рухаються по не ускладненій реквізитом сцені. Артисти на ній – наче барвисті метелики чи екзотичні квіти – навіть  без гри і співу  милують око барвами й вигадливими силуетами , ваблять  грацією тіл і рухів. А голоси – в прозі чи вокалі – чарують, а часом і дивують. Бо на такі висоти вокалу піднімаються, що аж дух перехоплює: адже  в зінґшпілі «Директор  театру»,  який змальовує епізод із закулісного життя, солісти  змагаються за першість. Важко сказати, хто кого перевершує. Послухавши виступ артистів, напрошується  висновок, який  звучить у кінці вистави: у театрі важливо не сперечатися, а вірно служити публіці, мистецтву.

В опереті «Ключ на бруківці» над героями майже від самого початку витає легіт кохання й закоханості, прагнення молодих людей ловити погляди, торкатись одне одного.

Все, закладене в музиці й вловлене постановниками, майстерно передали солісти опери:

на першій прем’єрі, 12 жовтня, –  лауреати міжнародний конкурсів Анастасія Корнутяк (мадемуазель Зіберклянґ), Ірина Ключковська (мадам Герц), Олег Лановий (Директор театру), Буф (Володимир Чібісов), Олеся Бубела (Сюзанна), Наталія Курильців (Розіта), заслужений артист України Олег Садецький;

на другій прем’єрі, 13 жовтня – лауреати міжнародних конкурсів Анна Носова, Людмила Осташ, Олег Лановий, Юрій Шевчук, Віталій Войтко та запрошені солісти Христина Заборська й Аліна Діденко.

Шарму виставам додали артисти балету Уляна Барна, Анастасія Боднар, Роксоляна Іскра,  Дарія Стеценко, Андрій Адонін, Руслан Диня, Костянтин Гуляй, Святослав Кащій.

Третя прем’єра зинґшпілю «Директор театру» В.-А.Моцарта й оперети «Ключ на бруківці» Ж.Оффенбаха відбудеться 19 жовтня. Радимо не зволікати з придбанням квитків на  наступні вистави цих творів.  Наголосимо: вони, барвисті й запальні, подарують нам святковий  настрій у передноворічний вечір 31 грудня.

Надія Труш, завліт Львівської національної опери, заслужений працівник культури України.

Фото – Олена Храмова, Євген Кравс