Aktualności

Zawsze bądź pierwszymi, którzy wiedzą o wydarzeniach w naszej operze

Про театральне закулісся

Przepraszamy, ten wpis jest dostępny tylko w języku Ukraiński. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

https://day.kyiv.ua/uk/article/taym-aut/pro-teatralne-zakulissya

У Львові представили прем’єрні постановки зингшпіля та оперети
23 жовтня, 2019 – 16:02
 
 

Вистави «Директор театру» Вольфганга Амадея Моцарта та «Ключ на бруківці» Жака Оффенбаха відтепер у постійному репертуарі Львівського національного театру опери і балету ім. Соломії Крушельницької. Ці два класичні твори легкого жанру режисер Галина Воловецька об’єднала в одну виставу і, скидається, не помилилася у виборі й поєднанні, бо квитки на постановку львів’яни і гості міста розкупили задовго до прем’єри. Про це «Дню» розповіла завідувачка літчастини Львівської опери Надія Труш: «Публіка заскучала за творами легкого жанру».

«Директор театру» має цікаву історію. Австрійський імператор Йосиф ІІ влаштував конкурс Сальєрі й Моцарту, замовивши одному комічну оперу на лібрето італійця Касті, іншому — зингшпіль (а це комічна опера, де музичні номери чергуються з розмовними діалогами) на літературну основу німця Штефані-молодшого. Обидва одноактні твори були виконані на вечірці на честь генерал-губернатора Нідерландів у палаці Шенбрунн, і тоді, 7 лютого 1786 року, перемогу здобув Сальєрі з оперою «Спочатку музика, потім — слова». Але згодом і моцартівський зингшпіль зажив неабиякої слави.

Сюжет «Директора театру» — про життя за лаштунками, де кожен прагне бути найуспішнішим, але директорові все ж вдається всіх примирити заради служіння мистецтву.

Диригент-постановник зингшпіля — Мирон Юсипович, зокрема, зазначив, що не кожен театр спроможеться взяти до постановки цей твір, і зробив комплімент львівським виконавицям: «Дві сопранові партії, які є в зингшпілі, — це верх майстерності».

Диригент одноактної оперети «Чоловік біля дверей» Жака Оффенбаха — Ірина Стасишин особливо наголошує на дотепності, гуморі і властивій композиторові мелодійності музики та витонченості її інструментування: «Це надзвичайно весела річ — з блиском і феєрверками». 

Оффенбах написав цей твір для паризького театру 1859 року (лібрето Делакура і Моранда) і, вочевидь, влучив в яблучко, бо ця анекдотична історія про коханця в спальні і чоловіка під дверима (з умовною прив’язкою до театру) вже 160 років тішить глядача в усьому світі.

Художник костюмів прем’єрної постановки у Львівській опері, а вони — в стилі мипарті (розділені кольорами навпіл) — Дарія Зав’ялова. Художник-постановник — Ігор Лев. Балетмейстер — Сергій Наєнко.

Нині вже відбулися три перші покази нових вистав. Усі з аншлагами. Як, до речі, й генеральна репетиція, а на них Львівська опера віднедавна теж продає квитки. «Директор театру» Моцарта й «Ключ на бруківці» Оффенбаха зворушили публіку іменами композиторів, з-під пера яких вийшли ці маленькі шедеври: Моцарт — як символ найдосконалішого, Оффенбах — як піонер, якому всміхнулися успіх і щастя в новому на той час легкому жанрі — опереті», — кажуть у театрі й обіцяють глядачам наступну порцію гарного настрою від зингшпіля Моцарта та оперети Оффенбаха вже у грудні.

Тетяна КОЗИРЄВА, Львів. Фото Олени ХРАМОВОЇ
Газета: