Львівська національна опера на Весняній конференції організації Opera Europa
Василь Вовкун, генеральний директор-художній керівник театру разом із Остапом Громишем, фахівцем із міжнародних відносин перебували із візитом у м. Вісбадені, Німеччина.
Дирекція та колектив театру раді вітати на посаді нову очільницю організації Карен Стоун, яку вперше представили учасникам конференції.
У рамках події заплановано низку заходів, зокрема курси оперного менеджменту та півфінал Європейської премії з оперної режисури.
Василь Вовкун цьогоріч вперше серед членів журі, яке обирає режисера нової концепції постановки опери «Дві вдови» чеського композитора Б. Сметани на декількох локаціях. Фінал відбудеться у м. Бірмінгемі, Велика Британія, в липні 2023-го року. Прем‘єра запланована на 2024 рік, і відбуватиметься у трьох містах, серед яких і Львів.
Журі півфіналу Європейської премії з оперної режисури під головуванням Барбари Мінгетті, до складу якого входять Василь Вовкун, Алеш Бржезіна, Карен Стоун і Річард Вілласі.
Василь Вовкун поділився враженнями про перші дні Весняної конференції організації Opera Europa:
Перший день був достатньо насиченим. Під час загальної конференції ми познайомились з Карен Стоун – новою директоркою Opera Europa. Запросили її до Львова та запропонували відвідати наш театр.
Також відбулася зустріч стосовно грантів для українського оперного театру та реставрації Львівської національної опери з Генеральним секретарем асоціації «Culture Action Europe» – Ларсом Ебертом. Ввечері відвідали три одноактних опери Дж. Пуччіні під назвою «Il Trittico» («Триптих»), що об’єднує опери «Плащ», «Сестра Анджеліка» та «Джанні Скіккі».
Загальне враження від побаченого і почутого позитивне та практично робоче. Також дивує риторика німецьких інтендантів, зокрема Вісбаденського оперного театру, про те, що незважаючи на війну, Європа не може відмовитись від російського репертуару і російських виконавців. До речі, у його постановці “Il Trittico” провідні партії виконувала російська співачка.
У другий день ми були присутні на одній із дискусійних панелей, де мова йшла про формування репертуару в оперних театрах Європи. Також відбулися зустрічі з арт-директором Празької опери Пером Боє Гансеном, директором Мадридської опери Ігнасіо Гарсія-Беленгером, арт-директором Фінської опери Лілі Паасіківі, а також дирекцією Литовської національної опери.
День завершився переглядом опери «Oryx and Crake» («Орикс і Деркач») дансько-німецького композитора Сорена Нільса Айхберга.