News

Be first to know about events in out Opera

Про театральне закулісся

Sorry, this entry is only available in Ukrainian. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

https://day.kyiv.ua/uk/article/taym-aut/pro-teatralne-zakulissya

У Львові представили прем’єрні постановки зингшпіля та оперети
23 жовтня, 2019 – 16:02
 
 

Вистави «Директор театру» Вольфганга Амадея Моцарта та «Ключ на бруківці» Жака Оффенбаха відтепер у постійному репертуарі Львівського національного театру опери і балету ім. Соломії Крушельницької. Ці два класичні твори легкого жанру режисер Галина Воловецька об’єднала в одну виставу і, скидається, не помилилася у виборі й поєднанні, бо квитки на постановку львів’яни і гості міста розкупили задовго до прем’єри. Про це «Дню» розповіла завідувачка літчастини Львівської опери Надія Труш: «Публіка заскучала за творами легкого жанру».

«Директор театру» має цікаву історію. Австрійський імператор Йосиф ІІ влаштував конкурс Сальєрі й Моцарту, замовивши одному комічну оперу на лібрето італійця Касті, іншому — зингшпіль (а це комічна опера, де музичні номери чергуються з розмовними діалогами) на літературну основу німця Штефані-молодшого. Обидва одноактні твори були виконані на вечірці на честь генерал-губернатора Нідерландів у палаці Шенбрунн, і тоді, 7 лютого 1786 року, перемогу здобув Сальєрі з оперою «Спочатку музика, потім — слова». Але згодом і моцартівський зингшпіль зажив неабиякої слави.

Сюжет «Директора театру» — про життя за лаштунками, де кожен прагне бути найуспішнішим, але директорові все ж вдається всіх примирити заради служіння мистецтву.

Диригент-постановник зингшпіля — Мирон Юсипович, зокрема, зазначив, що не кожен театр спроможеться взяти до постановки цей твір, і зробив комплімент львівським виконавицям: «Дві сопранові партії, які є в зингшпілі, — це верх майстерності».

Диригент одноактної оперети «Чоловік біля дверей» Жака Оффенбаха — Ірина Стасишин особливо наголошує на дотепності, гуморі і властивій композиторові мелодійності музики та витонченості її інструментування: «Це надзвичайно весела річ — з блиском і феєрверками». 

Оффенбах написав цей твір для паризького театру 1859 року (лібрето Делакура і Моранда) і, вочевидь, влучив в яблучко, бо ця анекдотична історія про коханця в спальні і чоловіка під дверима (з умовною прив’язкою до театру) вже 160 років тішить глядача в усьому світі.

Художник костюмів прем’єрної постановки у Львівській опері, а вони — в стилі мипарті (розділені кольорами навпіл) — Дарія Зав’ялова. Художник-постановник — Ігор Лев. Балетмейстер — Сергій Наєнко.

Нині вже відбулися три перші покази нових вистав. Усі з аншлагами. Як, до речі, й генеральна репетиція, а на них Львівська опера віднедавна теж продає квитки. «Директор театру» Моцарта й «Ключ на бруківці» Оффенбаха зворушили публіку іменами композиторів, з-під пера яких вийшли ці маленькі шедеври: Моцарт — як символ найдосконалішого, Оффенбах — як піонер, якому всміхнулися успіх і щастя в новому на той час легкому жанрі — опереті», — кажуть у театрі й обіцяють глядачам наступну порцію гарного настрою від зингшпіля Моцарта та оперети Оффенбаха вже у грудні.

Тетяна КОЗИРЄВА, Львів. Фото Олени ХРАМОВОЇ
Газета: